کشف زمین خواری ۳۵ میلیارد ریالی در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف سه‌هزار و ۵۴۵ مترمربع زمین خواری به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس خبرداد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با جرایم اقتصادی پدیده شوم زمین خواری شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی به مالکیت راه و شهرسازی استان به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی ارسال و موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد فردی با هویت معلوم در یکی از مناطق روستایی حاشیه‌ای شهر بندرعباس با دیوارکشی و ساخت و ساز متراژ سه هزار و ۵۴۵ مترمربع از اراضی متعلق به اداره راه و شهرسازی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در اجرای دستور مقام قضائی، متهم به پلیس امنیت اقتصادی احضار و از ایشان تحقیقات لازم انجام شد و ضمن تفهیم اتهام با تشکیل پرونده جهت ادامه رسیدگی و سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس معرفی شد.

وی ارزش زمین‌های ملی کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوط ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حفظ و حراست از بیت المال و اراضی ملی یکی از اولویت‌های ماموریتی پلیس است که این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری و دنبال خواهد شد.

محموله پنج میلیارد ریالی کالای قاچاق به خشکی نرسید

فرمانده انتظامی بندرعباس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال حین تخلیه از یک فروند شناور در روستاهای ساحلی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ تیمور دولتیاری بیان کرد: درپی دریافت خبری مبنی بر قاچاق کالا توسط تعدادی قایق موتوری در سواحل روستای بستانو و تخلیه آن در ساحل، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر و در یک عملیات پلیسی موفق به توقیف شناور که در حاشیه ساحل در حال تخلیه بار بود، گردیدند، افزود: در بازرسی از محل تعداد ۶۰ عدد فلاکس چای، ۴۵ جفت کفش مردانه، ۶ دستگاه دوچرخه و ۱۴ حلقه لاستیک کامیون و سواری کشف و ضبط شد.

لیفتراک قاچاق در میناب توقیف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان میناب خبر داد.

جاویدان یادآورشد: در راستای مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز ، ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید چغازردی شهرستان میناب حین کنترل محورمواصلاتی میناب- بندرعباس به یک دستگاه ایسوزو حامل لیفتراک مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده، خودروی لیفتراک بدون هرگونه مجوز گمرکی و قانونی بود، افزود: کارشناسان ارزش لیفتراک را افزون‌بر ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این ارتباط یک نفر پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha