۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85238343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز نوآوری در کامیاران راه‌اندازی می‌شود

سنندج- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری کردستان از برنامه ریزی برای ایجاد مرکز نوآوری در کامیاران با هدف توسعه فناوری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، بابک سوری روز دوشنبه در دیدار فرماندار کامیاران به منظور هماهنگی در خصوص راه‌اندازی مرکز نوآوری در این شهرستان، اظهار کرد: مراکز رشد مریوان، قروه و بیجار و همچنین مراکز نوآوری شهرستان‌های سنندج، مریوان، دیواندره، سقز و بیجار در این راستا ایجاد شده‌ و امیدواریم در آینده نزدیک با تعامل و همراهی مسئولان شهرستان کامیاران، این مرکز راه‌اندازی و اهداف مد نظر محقق شود.

وی با تاکید بر سیاست گسترش پارک علم و فناوری کردستان و فرهنگ نوآوری و فناوری به تمامی نقاط استان، افزود: از افراد صاحب ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولید و اشتغال حمایت خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان توسعه مراکز نوآوری و فناوری را مبنای توسعه دانست و بیان کرد: نیروی انسانی کارآفرین و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، از مشخصه‌های راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، توسعه فناوری‌های نوین و دانشگاه‌های کارآفرین از الزامات توسعه است.

سوری با اشاره به نقش پارک علم و فناوری در توسعه استان، ادامه داد: تبدیل دانش به تولید و ایجاد اشتغال پایدار ۲ نقشی است که برای پارک علم و فناوری مورد انتظار است.

فرماندار شهرستان کامیاران هم با اشاره به موقعیت مکانی و جغرافیایی این شهرستان و وجود نیروی انسانی بالقوه جوان نخبه و توانمند و اهمیت نوآوری در تولید و کسب و کارها، گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و استفاده از پتانسیل‌های پارک علم و فناوری استان به منظور حمایت از ایده‌ها و طرح‌های خلاق در راستای ایجاد اشتغال حائز اهمیت است.

کیانوش ثقفی نیا با تاکید بر همکاری ادارات شهرستان با مرکز نوآوری و فناوری کامیاران در جهت پیشبرد اهداف پارک علم و فناوری، افزود: مرکز نوآوری و فناوری شهرستان کامیاران باید در حل مشکلات در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی نیز ورود کند.

فرماندار شهرستان اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این مرکز در کامیاران خدمات و محصولات دانش بنیان تجاری‌سازی شود.

مهدی ولیئی مدیر آموزش و پروش کامیاران هم با اشاره به رسالت پارک علم و فناوری در ارتباط و همکاری با نخبگان و دانش آموزان مستعد و فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه و ارتقای سطح علمی و آموزشی، افزود: آموزش و پرورش به عنوان بخش مهمی از این کار تعامل لازم را به منظور جهش‌های پژوهشی و راه‌اندازی کسب و کارهای نوین با محوریت استعدادهای جوانان به ویژه دانش‌آموزان خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha