مبادلات تجاری بین هند و اوراسیا ۹۰ درصد افزایش یافت

تهران - ایرنا - اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بیانیه ای اعلام کرد که طی یک سال و نیم گذشته، مبادلات تجاری بین کشورهای این اتحادیه و هند به سرعت در حال رشد بوده است بطوریکه فقط در نیمه اول سال ۲۰۲۳ معادل ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگراری آکی پرس، در نشستی در مقر کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) با نمایندگان وزارت بازرگانی و صنعت هند اعلام شد که دو طرف به مذاکرات درباره تشکیل منطقه تجارت آزاد با هند ادامه می دهند.

به گزارش سرویس مطبوعاتی کمیسون اقتصادی اوراسیا کار بر روی انتقال مذاکرات برای انعقاد توافقنامه تجارت آزاد به فاز فعال مورد توجه واقع شد و مسائل مربوط به همکاری های صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست اعلام شد که گردش مالی تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و هند در سال گذشته دو برابر شد و در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشت.

ولادیمیر سرپیکوف، مدیر بخش سیاست تجاری کمیسیون اقتصادی اوراسیا تصریح کرد : تحقیقات نشان می دهد که منعقد کردن یک توافقنامه تجارت آزاد برای هر دو طرف مزایای قابل توجهی دارد.

مانیش چادا، نماینده طرف هندی، گفت که تحقیقات تکمیلی و همچنین گفتگو با جامعه تجاری، تأیید می کند که انعقاد یک توافق تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

در این دیدار موضوعات تعامل طرفین، کار بر روی انتقال مذاکرات برای انعقاد توافقنامه تجارت آزاد به مرحله فعال و همچنین چشم انداز تعمیق همکاری های صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha