تعلیق کارت‌های بازرگانی مانع ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه می‌شود

اصفهان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار داد: روند تعلیق کارت‌های بازرگانی مانع واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی به کشور می‌شود.

امیرکشانی در نامه‌اش که روز دوشنبه متن آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، با اشار به اینکه این اقدام سبب رونق مجدد کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف خواهد شد، افزود: توقف این روند گره از کار فعالان اقتصادی می‌گشاید و موجب افزایش درآمد ارزی، مهار تورم و رشد تولید در کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: توقف تعلیق کارت‌های بازرگانی همچنین از روند صعودی خروج فعالان اقتصادی و صادرکنندگان از چرخه فعالیت اقتصادی‌ و زیان غیرقابل جبران تحمیلی به فضای کسب و کار، ارزآوری و تولید کشور جلوگیری می‌کند.

کشانی همچنین رفع مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه «بازگشت ارز حاصل از صادرات» را خواستار شد و تاکید کرد: اتاق بازرگانی بعنوان تجلیگاه بخش خصوصی و در مقام مشاورت سه قوه، آمادگی دارد تا در نقش مشاوری امین، با برگزاری جلسات منظم با تصمیم‌گیران و نمایندگان مقام عالی وزارت، راه‌های اجرایی برگشت ارز حاصل از صادرات و چگونگی همراهی دولتمردان با بخش‌ خصوصی را مورد بازبینی قرار دهد.

تعلیق کارت‌های بازرگانی مانع ورود ماشین آلات و مواد اولیه می‌شود

به گزارش ایرنا، سازمان توسعه تجارت هشتم شهریور سال جاری در نامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام کرد که کلیه کارت‌های بازرگانی که بازگشت ارز آنها کمتر از ۶۰ درصد است، بصورت سیستمی توسط سامانه اعتبارسنجی و رُتبه‌بندی اعتباری پایش و پس از اخطار یک ماهه، در صورتی که ظرف این مدت میزان رفع تعهد آنها به بیش از ۶۰ درصد نرسیده باشد، کارت بازرگانی آنها تعلیق می‌شود.

در این نامه آمده است: اولین مرحله از تعلیق کارت‌ها آغاز شده است و بصورت مُستمر ادامه دارد.

علت اتخاذ این تصمیم، کنترل و پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان و جلوگیری از انباشت تعهدات ارزی رفع نشده در اجرای بند ۶ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات عنوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha