توفان ۲۲۷۸ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد/ ۱۵۷ نفر بستری هستند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان۲ هزار و ۲۷۸ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

مجید محبی روز دوشنبه در گفت‌وگو خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۸ شهریور تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۲ هزار و ۲۷۸ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۵۷ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی تصادف رخ داده ناشی از کاهش میدان دید نیز سه نفر فوت شدند.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زهک از بازگشایی راه‌های شریانی و روستایی این شهرستان به وسیله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ارتباط کاربران جاده‌ای بین بیش از پنج هزار خانوار روستایی گرفتار در شن و ماسه خبر داد.

حامد سروری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در پی توفان های شبانه روز گذشته در شمال سیستان و بلوچستان راه روستاهای تپه آزاد، خواجه داد،امیر نظام،شهرک محمد شاه کرم،جی سرخ، طلفک بامری، زاهدان کهنه ،قلعه کنک،جاده ترانزیت زهک به طرف پایانه مرزی میلک و جاده ترانزیت زهک به طرف هامون و زاهدان بسته شده بود و ادارات حوزه سیستان تعطیل شدند.

وی ادامه داد: به همت و تلاش نیروهای راهدار با۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مسیرهای روستایی یادشده رفع انسداد شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زهک تصریح کرد:با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بروز توفان بلافاصله نیروهای راهداری شمال استان با تجهیزات و امکانات کامل در مسیرهای مذکور مستقر و درکمترین زمان ممکن تمامی مسیرهای مسدود شده ناشی از توفان را بازگشایی کردند.

وی خاطر نشان کرد: همکاران راهداری با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی در خدمت مردم هستند و امیدواریم رانندگان با توجه به‌ تداوم توفان نیز احتیاط کافی برای تردد در جاده‌ها را داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha