تظاهرات مردم هلند در مخالفت با ارسال سلاح به اوکراین

تهران- ایرنا- مردم آمستردام هلند امروز (یکشنبه) در مخالفت با ارسال سلاح به اوکراین تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مردم هلند از درگیری خسته شده‌اند و هیچ فایده‌ای در حمایت از کی‌یف نمی‌بینند و در زندگی روزمره خود با چالش‌های اقتصادی روبرو هستند.

مردم این کشور با پوسترهایی با مضامین «صلح با روسیه»، «نه ناتو نه جنگ» و «ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنید» در این تظاهرات شرکت کردند.

بیش از ۳۰۰ شهروند در تظاهرات امروز حضور داشتند. یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به خبرنگار با اسپوتنیک، گفت: شهروندان هلندی تعجب می‌کنند که چرا باید برای حمایت از کی‌یف با مشکلاتی در حوزه اقتصادی و اجتماعی مواجه شوند.

وی افزود: ما همچنین از هجوم مهاجران و بحران سرسام‌آور مسکن ناامید هستیم. اکثر مردم هلند بر این باورند که دولت آنها باید از ارائه سلاح به اوکراین دست بردارد و بر مشکلات درونی خود تمرکز کند.

به نوشته اسپوتنیک، مقامات روسی بارها تاکید کردند که ارسال تسلیحات به کی‌یف باعث هزینه بیشتر و درگیری طولانی‌تر می‌شود، در حالی که در نهایت چیزی در روند عملیات نظامی ویژه تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha