۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85237497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان گلستان سوگوار خورشید سامرا است 

۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85237497
استان گلستان سوگوار خورشید سامرا است 
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- شهرها و روستاهای استان گلستان در سالروز شهادت  امام حسن عسکری (ع) با برافراشتن پرچم‌های سیاه، غرق در سوگ و ماتم است.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار گرگان مرکز استان گلستان هم در شب شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با برگزاری آیین‌های سخنرانی و سینه‌زنی در مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان شاخص به عزاداری پرداختند.

امروز یکشنبه سالروز شهادت خورشید سامرا، پرچم‌های سیاه سوگ و ماتم بر سر در منازل، ادارات، ارگان‌ها و مغازه‌ها، خیابان‌ها، محلات و امامزادگان در شهرها و روستاهای این خطه به اهتزاز درآمده و اهالی آن در غم فراق امام حسن عسکری (ع) جامه سیاه بر تن کردند.

یکی از کرامات امام حسن عسکری (ع) و طی‌الارض آن امام شریف به سرزمین جرجان (شهر گرگان فعلی) است اهالی این خطه هم در این روز، جدای از فضای حقیقی، بسیاری از شهروندان دیندار و ولایتمدار در صفحات شخصی خود، شهادت امام حسن عسکری (ع) را به امام زمان (عج) تسلیت گفته و برای آن امام غایب از نظر، آرزوی صبر کردند.

هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) است،

آن حضرت پس از ۶ سال امامت، در حالی که در محاصره کامل نیروهای بنی عباس بودند، در ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند، مضجع شریف آن حضرت در شهر سامرای عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان، امام علی النقی (ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha