ضرب‌الاجل سه ماهه برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان آذربایجان‌غربی تعیین شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به بررسی دقیق موضوع فرار مالیاتی در استان گفت: در همین راستا، ضرب‌الاجل سه ماهه برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان تعیین شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی‌، ناصر عتباتی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: دادگستری استان در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی اقشار و اصناف مختلف و با توجه به اهمیت مالیات در شکوفایی اقتصادی کشور پس از بررسی دقیق و فنی موضوع و برگزاری جلسات متعدد با مدیران علوم پزشکی، نظام پزشکی، امور مالیاتی و سازمان بازرسی استان مصوبات کاربردی و مفیدی را در راستای نیل به این امر مهم تصویب و به کلیه متولیان امر ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این مصوبات ابتدا آموزش مستمر و ارشاد مواد قانونی و دستورالعمل‌های مالیاتی در دستور کار قرار دارد و نهادهای متولی مکلف به نظارت دقیق بر روند پرداخت مالیات‌ها شده اند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مواردی که تاکید به نظارت مستمر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شده، نصب دستگاه کارت خوان در مطب‌های پزشکان است که با تعیین ضرب الاجل ۳ ماهه مقرر شده همه پزشکان در سطح استان مقید به استفاده از کارت خوان باشند.

عتباتی همچنین تجلیل و تشویق پزشکان قانونمند را که با احساس مسوولیت نسبت به کشور و جامعه قوانین را رعایت می‌کنند و در پرداخت حقوق دولتی اهتمام دارند، توسط امور مالیاتی استان خصوصاً در ارائه معافیت‌های مالیاتی برای این قشر مورد تاکید قرار داد.

وی اضافه کرد: تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک برای تقویب نظارت‌ها بر پرداخت مالیات، الزام کلینیک‌های فاقد صندوق متمرکز به راه اندازی و بکارگیری صندوق، بهره مندی از سامانه‌ای برای اطلاع رسانی عمومی تخلفات، الزام قانونی پزشکان به تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت مفاصا حساب سالیانه، فراخوان پزشکان در سامانه مودیان از موارد مهمی بودند که به تصویب رسیده و مورد مطالبه جدی دستگاه قضایی از بعد عمل به تکالیف حقوق عامه‌ای خود می‌باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که قشر فرهیخته و زحمت کش پزشکان که سلامت مردم و شهروندان با ایشان است نسبت به انجام تکالیف مقرر قانونی اهتمام بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha