شناسایی ۵۰ طرح بزرگ در بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی برای تکمیل زنجیره ارزش

تبریز- ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به منظور تکمیل زنجیره ارزش و حمایت از طرح های پیشران، ۵۰ طرح بزرگ در بخش صنعت و معدن استان شناسایی شده است.

محمدجعفر عظمائی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ارزش سرمایه‌گذاری انجام یافته در این طرح ها بطور متوسط به ازای هر طرح، حدود یک هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اکنون تمام این طرح ها در حال اجرا است و برنامه‌ریزی های لازم برای بهره‌برداری از آنها انجام شده است.

وی با بیان این که تمام طرح ها به طور مستمر پایش می شود، گفت: از طرح های شناسایی شده پنج پروژه در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

شناسایی ۵۰ طرح بزرگ در بخش صنعت و معدن برای تکمیل زنجیره ارزش

عظمائی اظهار کرد: بهره برداری از ۱۰ طرح بزرگ با پیشرفت بالای ۸۰ درصد برای پایان امسال هدف گذاری انجام شده است و بهره برداری از بقیه طرح ها تا قبل از اتمام دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با اقداماتی که برای تکمیل زنجیره ارزش انجام می شود سهم ارزش افزوده بخش صنعت آذربایجان شرقی در کشور افزایش می یابد.

عظمایی همچنین ادامه داد: در خصوص طرح زنجیره ارزش جلسات متعددی با استانداری آذربایجان شرقی برگزار شده و ارتباط تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد.
عظمائی تاکید کرد: تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش می تواند تحولی اساسی در این حوزه ها ایجاد کند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: از مجموع ۵۰ میلیون دلار آمار صادرات کل کشور ۳۵ درصد این آمار مربوط به آذربایجان شرقی است. از مجموع ۵۰ میلیون دلار آمار صادرات کل کشور ۳۵ درصد این آمار مربوط به آذربایجان شرقی است.
وی می افزاید: افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش دستمزد کارگران، اعمال تحریم‌ها و طرح پیمان سپاری ارزی از جمله مسائلی است موجب شده مقدار تولید و صادرات کاهش یابد که البته با اقدامات حمایتی که در طرح زنجیره ارزش از سوی دولت آغاز شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه هنر و صنعت فرش دستبافت باشیم.

به گزارش ایرنا در آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha