۲ مهر ۱۴۰۲، ۴:۴۹
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85237319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیسان جمهوری لوگانسک و دونتسک انتخاب شدند

۲ مهر ۱۴۰۲، ۴:۴۹
کد خبر: 85237319
رئیسان جمهوری لوگانسک و دونتسک انتخاب شدند

تهران - ایرنا- رئیسان جمهوری لوگانسک و دونتسک دو منطقه الحاقی به روسیه با اکثریت آرای پارلمان تعیین شدند.

به گزارش ایرنا از تاس ، نمایندگان پارلمان لوگانسک لئونید پاسچنیک و دنیس پوشیلین را بعنوان رئیس جمهوری این دو منطقه الحاقی روسیه انتخاب کردند.

نمایندگان شورای خلق (پارلمان) جمهوری لوگانسک (LPR) در جلسه عمومی خود به اتفاق آرا لئونید پاسچنیک را به عنوان رئیس انتخاب کردند.

تمام ۴۹ نماینده حاضر در جلسه پارلمان به پاسچنیک رای دادند. یکی از معاونان شورای مردمی LPR به شورای فدراسیون تفویض شده است.

دنیس میروشنیچنکو، رئیس پارلمان لوگانسک با قرائت بیانیه ای گفت : پاسچنیک لئونید ایوانوویچ برای مدت پنج سال بعنوان رئیس جمهوری خلق لوگانسک انتخاب شد و این مصوبه از امروز لازم الاجرا است.

مصوبه پارلمان لوگانسک برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارسال خواهد شد.

پاسچینیک در ایین تحلیف گفت که سوگند یاد می کنم که صادقانه به مردم این جمهوری خدمت کنم و از قانون اساسی فدراسیون روسیه ، قوانین فدرال، قانون اساسی جمهوری خلق لوگانسک پیروی کنم.

وی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، رهبری حزب روسیه متحد، ساکنان جمهوری و نمایندگان شورای مردمی برای حمایت آنها تشکر کرد.

در مراسم تحلیف پاسچنیک ، سناتورهای فدراسیون روسیه، رهبری اداره رئیس ، معاونان شورای مردمی ، اعضای دولت ، رئیس دیوان عالی روسای ادارات شهرها و مناطق لوگانسک حضور داشتند.

لئونید پاسچنیک در ۱۵ مارس ۱۹۷۰ در وروشیلوگراد در خانواده یک افسر پلیس حرفه ای متولد شد. فارغ التحصیل از مدرسه عالی نظامی-سیاسی دونتسک فارغ التحصیل شد

وی از سال ۱۹۹۳ تا دسامبر ۲۰۱۳ در نیروهای امنیتی خدمت کرد. از اکتبر ۲۰۱۴ تا نوامبر ۲۰۱۷ - وزیر امنیت دولتی LPR، از نوامبر ۲۰۱۷ سرپرست LPR. در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ در انتخابات مستقیم برای یک دوره پنج ساله به ریاست جمهوری انتخاب شد. پس از اینکه این منطقه بخشی از فدراسیون روسیه شد، پوتین پاسچنیک را به عنوان سرپرست جمهوری منصوب کرد.

دونتسک

همچنین دنیس ولادیمیرویچ پوشیلین به عنوان رئیس منطقه دونتسک انتخاب شد و آرتم ژوگا رئیس پارلمان در بیانیه ای گفت که مطابق با ماده ۲۳ قانون فدرال ۲۰۲۱ در مورد اصول کلی سازماندهی قدرت عمومی نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه و ماده ۵۱ قانون اساسی جمهوری خلق دونتسک وی به ریاست جمهوری دونتسک انتخاب شد.

پوشیلین نیز طی سخنانی از رای داعتماد نمایندگان پارلمان تشکر و تأکید کرد که این کار با هدف بهبود سطح زندگی در جمهوری انجام شد. من قول خود را می دهم در جهت صلح و رفاه هر چه بیشتر منطقه تمام تلاش خود را بکار بندم.

وی ادامه داد : معتقدم که با کار و حمایت فدراسیون روسیه منطقه خود را بهتر و قوی تر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار تاس، پوشیلین سوگند یاد کرد. "سوگند می خورم هنگام اعمال اختیارات رئیس جمهوری خلق دونتسک، صادقانه به مردم جمهوری خلق دونتسک خدمت کنم، از قانون اساسی فدراسیون روسیه و قوانین فدرال، قانون اساسی جمهوری خلق دونتسک و قوانین جمهوری خلق دونتسک پیروی کنم.

پوشیلین در ۹ می ۱۹۸۱ در ماکیوکا شرق منطقه دونتسک اوکراین در خانواده ای از کارگران کارخانه متالورژی به دنیا آمد. او در بهار ۲۰۱۴ یکی از رهبران جنبش اعتراضی جمعیت روسی زبان در منطقه دونتسک شد. در اعلان جمهوری خلق دونتسک در هفتم آوریل ۲۰۱۴ شرکت کرد و رئیس مشترک دولت موقت آن شد. از ۱۵ مه تا ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۴ رئیس هیات رئیسه شورای عالی دونتسک شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha