کاظمی: تغییرات کار را سخت می‌کند/ امیدوارم سرنوشت‌مان مثل آلمان شود

تهران- ایرنا- ملی‌پوش بسکتبال ایران با اشاره به شرایط بازهای آسیایی هانگژو، گفت: تغییرات متعدد در کادر فنی شرایط را برای بازیکنان و به ویژه نفرات جوان سخت می‌کند، اما امیدوارم در این دوره از بازی‌ها بتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

ارسلان کاظمی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به جام‌جهانی بسکتبال و آماده‌سازی روند تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و افزود: جام‌جهانی بدون شک میدانی بزرگ با حضور مدعیان این رشته است و امیدوارم بتوانیم از تجربیات این رویداد در هانگژو استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در آغاز جام‌جهانی با بیماری شبیه کرونا دست‌به گریبان شده و چند روزی را در تب و لرز بودم و الان بدنم به شرایط عادی بازگشته، به هر حال این جام برای ما تمام شد و آماده هستیم تا در هانگژو به میدان برویم.

این ملی‌پوش بسکتبال کشورمان با اشاره به نبود سه‌ بازیکن تیم ملی در هانگ‌ژو، گفت: حامد حدادی خداحافظی کرد و بهنام یخچالی و محمد امینی نیز به دلیل حضور در تیم‌های باشگاهی خارجی خود نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی با ما باشند. سایر نفرات انگیزه بالایی برای اثبات شایستگی‌های خود دارند و امیدواریم روند تیم به گونه‌ای باشد که بازی به بازی بهتر شده و در نهایت به آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم‌، برسیم.

وی در مورد قهرمان جام‌جهانی بسکتبال گفت: در این مسابقات آلمان در شرایطی قهرمان شد که قوی‌ترین تیم مسابقات نبود اما هماهنگ بوده و بازی به بازی عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند. امیدوارم در هانگژو این اتفاق هم برای تیم ما رخ بدهد و نتایج قابل قبولی را بگیریم.

کاظمی با اشاره به بازیکنان جوان تیم ملی تاکید کرد: در جام‌جهانی ۶ بازیکن داشتیم که بازی‌های ملی و رسمی آنها به ۵ بازی هم نمی‌رسید. جوان‌های ما خوب هستند اما نیازمند تجربه و زمان بوده و باید تلاش کنند تا هر چه زودتر به شرایط مطلوب برسند.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش در مورد تیم‌های مدعی بازی‌های آسیایی خاطر نشان کرد: چین میزبان یکی از مدعیان است، کره‌جنوبی هم تیم خوبی دارد و فیلیپین با بازیکنان دوتابعیتی خود همواره یکی از تیم‌های خوب مسابقات به شمار می‌رود. در مورد اردن هم شنیدم با تیمی که به جام‌جهانی فرستاده بودند راهی هانگژو شده و باید دید در شروع مسابقات شرایط تیم‌ها به چه صورتی خواهد بود.

این ملی‌پوش کشورمان در مورد شرایط این روزهای تیم ملی بسکتبال یادآور شد: من بازیکن هستم و نباید وارد مسائل کادر فنی شوم. اعتقاد دارم بسکتبال آنقدر افراد بزرگ دارد که می‌توانند در این خصوص صحبت کرده و اظهار نظر کنند اما یک نکته قابل توجه این است که تغییرات کوتاه مدت در راس کادر فنی شرایط را برای بازیکنان به ویژه نفرات جوان سخت می‌کند چراکه در یک برهه زمانی کوتاه باید با تفکرات و سیستم جدید تطبیق پیدا کنیم که این آسان نیست و باید به کادر فنی مهلت داد تا برنامه‌های خود را پیاده کرده و به بازیکنان نیز فرصت داد تا خودشان را با آن سیستم هماهنگ کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha