۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85236951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در سمنان: اهداف کنگره سه هزار شهید استان فراگیر مدنظر باشد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دومین کنگره سه هزار شهید استان در بهار ۱۴۰۳ گفت: رویکردها و جامعه هدف این رویداد بزرگ فراگیر مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز شنبه در نشست مشترک شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی دومین کنگره بزرگداشت سه شهید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تلاش مضاعف در حوزه ایثار و شهادت تاکید کرده‌اند و همه باید این موضوع را جدی بگیرند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه برنامه‌های کنگره سه شهید استان نباید به یک قشر خاص محدود شود، تاکید کرد: باید تمام اقشار و گروه‌های جامعه را در طول برگزاری کنگره با اهداف آن همراه کرد، چرا که هدف از برگزاری این کنگره تاثیرگذاری بر فرهنگ جامعه است.

وی افزود: مسئولان بخش‌های مختلف کنگره سه شهید استان سمنان فراگیری هرچه بیشتر برنامه‌های این کنگره را هدف اصلی خود قرار دهند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: مسئولان کنگره از روش‌های هنرمندانه در مسیر تبلیغ ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در سمنان: اهداف کنگره سه هزار شهید استان فراگیر مدنظر باشد

تاثیر ترویج مفاهیم از راه کتاب و کتابخوانی

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی دیگر از راه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس دانست و گفت: یکی از اقدام‌های جالب توجه در این حوزه، خوانش رمان ها و خاطرات دفاع مقدس توسط چهره‌ها و افراد شناخته شده و انتشار هنرمندانه صوت و تصویر آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی «معرفی عظمت دفاع مقدس» را یکی از اهداف اصلی برگزاری کنگره‌های شهدا در نقاط مختلف عنوان کرد و گفت: رفع سوالات احتمالی پیرامون هشت سال دفاع مقدس یکی از اولویت‌هایی است که در طول برگزاری کنگره سه شهید استان باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی کم‌کاری‌ها در معرفی شهدای والامقام انقلاب اسلامی افزود: تیم فوتبال آزادی سمنان که چند تن از بازیکنان آن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، یکی از آن نمونه‌هایی است که تاکنون نسبت به معرفی آن اقدام انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری قول مساعد رییس فدراسیون فوتبال برای حمایت از ساخت فیلم سینمایی با موضوع شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه در معرفی و نشر ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و فداکاری شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی گام بردارند.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم (عج) استان و سایر مسئولان برگزاری کنگره سه شهید استان سمنان در این نشست حضور داشتند.

سمنان از استانهای سرآمد دوران دفاع مقدس در شاخص های تعداد شهید و رزمنده و جانباز است و تنها در بخش تعداد آزادگان و اسراء جزو استانهای آخر کشور محسوب می شود که نشانگر عملیاتی و در صحنه بودن رزمندگان استان سمنان در دوره‌ها مختلف دفاع مقدس است.

استان سمنان سه هزار شهید دارد و دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان مقرر است در بهار ۱۴۰۳ برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha