پیشرفت‌ها به خوبی دیده نمی‌شوند/ آینده کشور با روایت‌گری دانش‌آموزان تضمین می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور به خوبی دیده نمی‌شوند، روایت پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط دانش آموزان را تضمین کننده آینده کشور دانست.

حجت السلام احد آزادی‌خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنان رییس جمهور در آغاز سال تحصیلی، گفت: رییس جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، دریچه‌ای را جهت اطلاع رسانی درست و دقیق به نوجوانان و دانش آموزان باز کرد تا آنان خود روایت‌گر حقیقت شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: حدود ۱۴ میلیون دانش آموز با استعدادهای بالقوه و بالفعل در ایران اسلامی تحصیل می‌کنند و توجه به انگیزه بالا و نشاط آنها سبب خواهد شد، آنها در آینده در هر حوزه‌ای سبب حل مشکلات کشور شوند.

آزادی خواه با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن و استکبار علیه ایران اسلامی عنوان کرد: در چنین شرایطی اطلاع رسانی دقیق به همین دانش آموزان درباره پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور از مسائل بسیار مهم محسوب می‌شود تا این موارد برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به موفقیت‌هایی کشور در نانو تکنولوژی، سلولهای بنیادی، صنایع هسته‌ای، دفاعی و غیره تصریح کرد: این دستاوردها را باید معلمان به دانش آموزان تبیین کنند تا در عمل جبهه متحد و با نشاطی برای پیشرفت و توسعه کشور شکل بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر روایتگری صحیح توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان انجام شود، نسل دهه هشتاد و نودی راوی پیشرفت‌های کشور خواهند بود، گفت: مناسبت‌ها و جشن‌های مختلف رسمی و غیررسمی فرصت ارزشمندی برای روایتگری دستاوردهای ۴۵ ساله نظام اسلامی برای نسل فعلی است.

آزادی خواه درباره اینکه چگونه می‌توان انگیزه دانش آموزان را برای خلاقیت و پیشرفت در کشور افزایش داد، یادآور شد: پیشرفت‌های کشور به خوبی دیده نمی‌شوند به عنوان نمونه در حوزه‌های افزایش غنی سازی اورانیوم در دانش هسته‌ای، افزایش دانش پزشکی در حوزه هایی مانند پیوند مغز استخوان، توسعه پالایشگاه ها و پتروپالایشگاها، تولید بنزین و دارو از جمله مواردی است که نظام اسلامی به موفقیت‌های مهمی در این خصوص دسته یافته است و همه این موارد باید به درستی برای دانش آموزان تبیین شود.

وی ادامه داد: در حوزه تولید گندم امسال دولت موفق شد بیش از ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کند که موفقیت کمی نیست. بر همین اساس اگر بسیج دانش آموزی، هیات‌های دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش این اطلاعات و پیشرفت‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند، قطعا نسل فعلی خود به صورت تئوری و عملی راوی پیشرفت‌های کشور خواهند بود.

نماینده مردم محلات پیشنهاد داد: بهتر است برای روشنگری بیشتر دانش آموزان در حوزه دستاوردهای کشور، اردوهای دانش آموزی با محوریت بازدید از دستاوردهای صنعتی، دفاعی، پزشکی، نانوتنکنولوژی، پالایشگاهی، پتروشیمی و نفتی کشور انجام شود تا دانش آموزان از نزدیک شاهد خودکفایی کشور در این حوزها شوند و اگر این دستاوردها و معجزاتی که در تولیدات داخلی توسط دانشمندان کشور انجام شده به درستی به نسل فعلی نمایش داده شود، قطعا دانش آموزان این راه را در آینده ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، پرسش مهر هر ساله با آغاز سال تحصیلی از سوی رئیس جمهور وقت برای دانش آموزان در موضوعات مختلف مطرح می شود، اما امسال آیت الله سید ابراهیم رئیسی با نگاه و رویکردی متفاوت پویش مهر را به جای پرسش مهر اعلام کرده و از دانش آموزان خواسته است با قلم خود پیشرفت‌های کشور را گزارش داده و در مدرسه به نمایش بگذارند تا سایر دانش‌آموزان و والدین مشاهده کنند و البته تاکید رئیس جمهور بر این است که این پویش در سراسر شهر و استان و کشور انجام‌ گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha