سرانه تخت‌های ویژه در استان یزد بالاتر از میانگین کشور است

یزد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پاسخ به گلایه‌های برخی شهروندان درخصوص کمبود تخت‌ مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی استان گفت: سرانه تخت‌های ویژه نسبت به جمعیت استان، بالاتر از میانگین کشور است.

دکتر کاظم رضوی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی و تنفسی، میزان نیاز به تخت‌های ویژه افزایش یافته و ممکن است در برخی موارد بیمار برای مدت کوتاهی خدمات آی سی یو را در اورژانس بیمارستان ها دریافت کند تا به بخش آی سی یو منتقل شود.

وی افزود: با توجه به رتبه اول بیمارپذیری استان یزد در کشور و اعتماد بسیاری از هموطنان به حوزه درمان و پزشکان استان، هم اکنون بالاترین آمار سرانه تخت های ویژه، مربوط به این استان است .

وی اظهار داشت: در طرح های توسعه بیمارستان‌های استان، افزایش تخت های ویژه آی سی یو در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد قرار گرفته، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون حداقل ۱۰ درصد به تعداد تخت‌های ویژه استان افزوده شده است.
وی ادامه داد: سرانه تخت به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور ۱.۸۴ تخت و این سرانه هم اکنون در استان یزد ۲.۲۴ تخت به ازای هر ۱۰ هزار نفر می باشد که از میانگین کشور بالاتر است.

معاون درمان دانشگاه خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۰۰ تخت ویژه در بخش دولتی و ۸۷ تخت ویژه در بیمارستان های خصوصی استان فعال است .

به دنبال انتقاد برخی شهروندان مبنی بر کمبود تحت‌های ویژه برای بیماران در مراکز درمانی استان، استاندار یزد پنجشنبه شب به صورت سرزده از بیمارستان شهید رهنمون و وضعیت نگهداری بیماران در این مرکز درمانی بازدید کرد و ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان در مراکز درمانی استان را خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha