دفاع مقدس ملت ایران، ریشه‌های انقلاب اسلامی را محکم‌تر کرد

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: دفاع مقدس، وحدت و همبستگی مردم ایران را بیشتر و ریشه‌های انقلاب اسلامی را محکم‌تر کرد.

به گزارش ایرنا، حسن عباسی روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان مهاباد اظهار کرد: مقاومت و ایثارگری مردم ایران در طول دوران جنگ تحمیلی باعث شد تا فرهنگ اتحاد و همبستگی در بین مردم نهادینه شود و هر کس از قوم، نژاد و تمامی اقشار جامعه مردان و زنان آزادی خواه برای دفاع از کیان ایران اسلامی تلاش کردند.

وی اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس و زمانی که مردان در جبهه های نبرد بودند، زنان هم در پشت جبهه ها با تهیه خوراک و پوشاک در دفاع از کشور مشارکت داشتند و همین اتحاد و همکاری مردم باعث موفقیت رزمندگان اسلام شد.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: دشمنان در خیال خام خود فکر می کردند طی سه روز و در نهایت یک هفته بتوانند کشور ما را تسخیر کنند اما در طول هشت سال علاوه بر اینکه نتوانستند در برابر اراده و استقامت مردم ایران پیروز شوند، خود خواهان پذیرش شکست و امضای توافقنامه صلح شدند.

عباسی گفت: اکنون در سایه این ایثار و از خودگذشتگی و تلاش های جوانان این مرز و بوم ایران اسلامی به پیشرفته‌ترین و دقیق ترین سلاح های نظامی دست پیدا کرده است و قدرت نظامی ایران که برگرفته از آموزه های دین اسلام است، تنها به منظور دفاع از کشور است.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که مردمی بودن مهمترین ویژگی آنهاست، اکنون ایران را به یکی از قدرت‌های مهم در منطقه تبدیل کرده اند و می توانند با هرگونه هجمه داخلی و خارجی مقابله کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران به پایان نرسیده است، گفت: دشمن که در جنگ سخت نتوانست ملت ایران را شکست دهد، اکنون در جنگ نرم وارد عمل شده و ارزش های دینی و انقلابی مردم ایران را نشانه گرفته است.

جنگ تحمیلی ریشه‌های انقلاب اسلامی را محکم‌تر کرد

به گزارش ایرنا دیدار با خانواده های معظم شهدا، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح، اجتماع بزرگ جوانان انقلابی و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در مهاباد است.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

جنگ تحمیلی به مدت هشت سال طول کشید که طی آن بیش از ۱۸۸ هزار نفر از مردم ایران شهید شدند؛ که از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۳۵ نفر در جبهه های جنگ و ۱۶ هزار و ۷۰۸ نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای دشمن به شهرها و مناطق مسکونی به شهادت رسیده اند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha