۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85236431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه مجارستان: نیازی به تحریم بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه نیست

تهران- ایرنا- وزیر خارجه و تجارت مجارستان با تحریم بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفت کرد و گفت: بحث از تحریم‌های جدید همواره ماهیتی «احساسی، سیاسی و ایدئولوژیک» داشته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از پیتر سیارتو نوشت: بوداپست بر این باور است که نیازی به بسته تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه نیست.

این دیپلمات مجارستانی بعد از دیدار با سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: متاسفانه هنوز ارزیابی و تحلیل حرفه ای درباره تحریم های اعمال شده اتحادیه اروپا وجود ندارد. هر گاه که تحریم ها در دستور کار بوده بحث های مربوط احساسی، سیاسی و ایدئولوژیک بوده است.

سیارتو خاطرنشان کرد: در مقام مقایسه، در تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، ما (اروپا) بیشتر ضرر کردیم. بنابراین بر این باوریم که به بسته تحریم های بیشتر نیاز نیست. ما امیدواریم زمانی بتوانیم به همکاری متمدنانه شرق و غرب بازگردیم، زیرا این به نفع ماست.

وزیر خارجه و تجارت مجارستان گفت: درباره این موضوع با نمایندگان اقتصادی گفت‌وگو کرده و آنها هم درباره این همکاری امیدوار هستند.

تاس نوشت: خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داده که اتحادیه اروپا در آستانه آغاز مذاکرات بر سر دوازدهمین بسته تحریمی روسیه است که ممکن است در نیمه نخست اکتبر (مهر) ارائه شود.

به گفته این منابع، بسته تحریم جدید ممکن است ممنوعیت واردات الماس روسیه را شامل شود.

بلومبرگ افزود: بعلاوه برخی از کشورهای اتحادیه اروپا اعمال محدودیت هایی در بخش هسته ای، گاز طبیعی مایع (LNG) و خدمات فناوری اطلاعات (IT) را خواستار هستند.

به گزارش ایرنا، سیارتو پیشتر نیز درباره تعیین سقف بهای گاز طبیعی روسیه از سوی اتحادیه اروپا هشدار داده و گفته بود که این طرح به ضرر اقتصاد اروپا است.

بوداپست در موضع گیری های قبلی خود درباره اقدامات اتحادیه اروپا علیه مسکو اعلام کرده بود که تحریم‌های بروکسل که قبلاً علیه روسیه اعمال شده، به پایان درگیری اوکراین کمکی نکرد و تنها وضعیت اقتصادی در اروپا را بدتر کرد.

سیارتو همچنین در مواضع قبلی خود هشدار داده بود که تحریم ها اقتصاد این قاره را به سمت رکود سوق می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha