مادورو: لغو تحریم‌ها، روند بهبود همه‌جانبه در ونزوئلا را تسریع می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تکرار مطالبه خود مبنی بر توقف اقدامات قهری علیه این کشور، اطمینان داد لغو تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه کاراکاس، «بهبود همه جانبه» در این کشور آمریکای جنوبی را تسریع می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: هیچکس نمی‌تواند تردید کند که لغو تحریم‌های غیرانسانی که بر دوش ونزوئلا سنگینی می‌کند، تسریع بهبود این کشور از بحران سال‌های اخیر را نشان‌ خواهد داد.

وی افزود: ما باید متحد و یکصدا خواستار پایان دادن به شکنجه بدنه اقتصادی و اجتماعی ملت باشیم.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در اظهار نظری در روز پنج شنبه گذشته، تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده توسط ایالات متحده را با «سلاح‌های کشتار جمعی» مقایسه و پیشنهاد کرد تا در سازمان ملل متحد، اتحادی از کشورهایی تشکیل شود که از این اقدامات قهری اجتناب می‌کنند.

دولت ونزوئلا در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، «نقشه ژئوپلیتیک تحریم‌ها» به عنوان ابزاری برای ارائه داده‌های نظام‌مند در مورد کمیت و کیفیت اقدامات قهری یکجانبه اعمال شده علیه کاراکاس و سایر کشورها توسط ایالات متحده و شرکای واشنگتن را رونمایی کرد.

طبق داده‌های ارائه شده، تا کنون بیش از ۲۴ هزار تحریم در جهان اعمال شده است. ۳۰ کشور جهان، هدف تحریم‌ها قرار دارند که این رقم، ۲۸ درصد از جمعیت جهان را شامل می شود که ۷۲ درصد از خاک کره زمین را اشغال می‌کنند.

نمایندگان روسیه، چین، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، بلاروس و اریتره که همه تحت تحریم‌ها قرار دارند، ابتکار عمل ونزوئلا را تحسین کردند.

مادورو به تازگی گفت که از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای درخواست از دولت آمریکا برای لغو «همه تحریم‌ها» علیه کاراکاس درخواست حمایت کرده است.

بر اساس داده‌های رصدخانه ضد تحریم ونزوئلا، میزان دارایی‌های مسدود شده این کشور در «نظام مالی بین‌المللی» به دلیل تحریم‌های اعمال شده یا ترویج شده توسط ایالات متحده به بیش از ۲۲ میلیارد دلار می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha