وزیر راه: ساخت کریدور آزاد راه شرق به غرب حاشیه خزر شتاب می گیرد

ساری - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت آزاد راه کریدور شرق به غرب (قائمشهر به ساری) باهدف مدیریت ترافیک و تسهیل در جابجایی کالاهای صادراتی از استان مازندران شتاب می گیرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به مازندران علاوه بر شرکت در جلسه شورای مسکن از چند طرح زیرساختی و جاده پرخطر استان بازدید کرد.

پیشتر این مقام مسوول روز گذشته -پنجشنبه- با حضور در بندرامیرآباد بهشهر بر ارتقاء زیرساخت و تجهیزات این بندر تاکید کرده بود.

بندرامیرآباد که در حال حاضر تبادلات تجاری آن ۷.۵ میلیون تن می باشد به ۱۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

استان مازندران که به لحاظ ظرفیت ترانزیتی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد، با تکمیل کریدور شمال- جنوب می تواند حجم زیادی از کالاها را از مسیر دریای شمال به جنوب برساند.

توسعه زیرساخت جاده ای و ریلی استان مازندران مورد تاکید دولت سیزدهم می باشد و این دولت معتقد است فعال شدن کریدور شمال - جنوب برای آیندگان ما به اندازه نفت درآمد خواهد داشت.

تسریع در ساخت آزاد راه قائمشهر- ساری

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این آزاد راه ساری- قائمشهر که به طول حدود ۴۴ کیلومتر از متانکلا در قائمشهر تا شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود احداث است، بازدید کرد.

طبق طرح اولیه آزاد راه قائمشهر- ساری در ۲ باند رفت و برگشت هر کدام با سه خط تردد (قابل تعریض به چهار خط) احداث خواهد شد مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت. ساخت این طرح بزرگ در کاهش بار ترافیکی منطقه نقش مهمی خواهد داشت.

وزیر راه: ساخت کریدور آزاد راه شرق به غرب حاشیه خزر شتاب می گیرد

بازدید از پل کابلی پل سفید

وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند تکمیل پل کابلی پل سفید که یکی از گره های ترافیکی جاده سوادکوه محسوب می شود، بازدید کرد.

بذرپاش همچنین در خصوص تامین منابع مورد نیاز این طرح و اصلاحات مورد نیاز دستورات لازم را صادر کرد.

وی در این بازدید بیان کرد: تا ۲.۵ سال آینده این طرح به افتتاح خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جاده سوادکوه یک مسیر گردشگر پذیر است، بیان کرد: در اجرای هر سازه ی بزرگ بتنی و عمرانی از جمله این پل، جنبه های زیبایی شناسی باید رعایت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha