استاندار: ایجاد صنایع تبدیلی؛ شرط بهره‌برداری از معادن سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه نباید با خام‌فروشی معادن استان را هدر داد، گفت: شرط بهره‌برداری از معادن ایجاد صنایع تبدیلی در مجاورت آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید سرزده از سرپرستی بانک تجارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باید تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بیان ایجاد شود تا آورده‌ها در بخش‌های مختلف افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید در کنار هر یک از این معادن استان صنایع تبدیلی ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شرط بهره‌برداری از معادن ایجاد صنایع تبدیلی است بنابراین نباید خام فروشی در این استان انجام شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیانی که هم اکنون در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان وجود دارند و به بلوغ رسیده‌اند باید از پارک خارج شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: بخش مسکن یکی از مهمترین الویت‌های دولت سیزدهم بوده که با به نتیجه رسیدن آن دغدغه بسیاری از خانواده‌ها برطرف می‌شود.

وی اذعان کرد: تاکنون ۹۰۰ مجوز مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شده، باید این استان در حوزه مرغ خودکفا شود و به سمت ایجاد صنایع تبدیلی برود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین شهرک سلامت در استان طراحی شده تا بتوانیم خدمات پزشکی را در همین منطقه ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: باید تجارت و صادرات پایدار را در منطقه ایجاد، و از روش‌های نوین نیز در این زمینه بهره‌گیری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha