۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85234932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آگاه‌سازی عمومی با اجرای سومین پویش خرید امن در کیش

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85234932
آگاه‌سازی عمومی با اجرای سومین پویش خرید امن در کیش

کیش – ایرنا – رییس پلیس فتا فرماندهی ویژه کیش از اجرای سومین پویش «خرید امن» در این جزیره خبرداد و گفت:‌ این پویش جهت آشنایی کاربران فضای مجازی و شهروندان در خصوص شیوه صحیح خرید امن و ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در موضوعات کلاهبرداری‌های اینترنتی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس،‌ سرگرد «محسن بابایی» با اعلام این خبر اظهار کرد:‌ پویش سراسری خرید امن با هدف پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آگاه‌سازی عمومی با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خریدهای امن به مدت یک هفته از تاریخ 26 شهریور الی یکم مهرماه درجزیره کیش برگزار می‌شود.

وی ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی ، افزایش سطح دانش و آگاه سازی عمومی و همچنین داشتن سواد رسانه ای لازم در هنگام خریدهای اینترنتی و در نتیجه کاهش رشد وقوع جرایم کلاهبرداری مالی را از اهداف اصلی این پویش عنوان کرد.

رییس پلیس فتا فرماندهی ویژه کیش به شهروندان هشدار داد:‌ افراد سودجو و کلاهبردار با اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت بازار و با تبلیغات کذب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و آنان را به صفحات جعلی(فیشینگ) هدایت و اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت و کلاهبرداری می‌کنند.

وی از مردم خواست تا برای انجام خریدهای اینترنتی به فروشگاه های اینترنتی مجاز و شناخته شده که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

سرگرد «بابایی» خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir و یا از طریق شماره تماس 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha