۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85234918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار مسکو درباره اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز روسیه

تهران- ایرنا- وزارت خارجه روسیه درباره برگزاری مانورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرز این کشور هشدار داد و اعلام کرد این تحرکات خطر بروز اتفاقات ناخواسته و وخامت اوضاع را چند برابر می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه افزود، در شرایط کنونی تشدید مداوم تنش ها از سوی ناتو، در نتیجه مانورهای این ائتلاف در نزدیک مرزهای زمینی، هوایی و فضادریایی ما خطر تبدیل ناخواسته چنین مواردی به درگیری مسلحانه بسیار زیاد است.

این وزارتخانه در بیانیه ای به خبرگزاری روسیه افزود: ناتو این واقعیت را پنهان نمی کند که در حال تمرین اقداماتی برای دفع «حملات» روسیه در جریان تمرینات نظامی خود است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طبق اطلاعات موجود، رزمایش «دفاع پایدار» ناتو که برای بهار ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، چندین کشور اروپایی را پوشش خواهد داد و قرار است بیش از ۴۰ هزار نیرو در آن شرکت کنند. این تمرین نظامی مانند سایر مانورهای این مجموعه، استقرار تجهیزات و نیروهای آمریکایی در اروپا و حمایت لجستیک از آن را شامل می‌شود.

بر اساس این هشدار روسیه، ناتو دائما دامنه مانورهای خود را در یک دهه گذشته گسترش داده است. ماهیت چنین مانورهایی تهاجمی است و از روی عمد عمدتا در نزدیک مرزهای روسیه انجام می شوند.

در این بیانیه عنوان می شود که اطلاعات وزارت خارجه روسیه نشان می دهد که تعداد افراد و تجهیزات نظامی شرکت کننده در این مانورها هر سال افزایش می یابد و به طور نظام مندی تحت عنوان ماده ۵ پیمان دفاع جمعی واشنگتن اقدام می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه افزود: در حالی که مانورهای قبلی ائتلاف بیشتر درباره برخی دشمنان «خیالی» در شرق بود، اکنون اعضای ناتو این موضوع را مخفی نمی کنند که اقداماتی را برای دفع حملات روسیه بکار می برند. ناتو از «سناریوهای واقعی برای استفاده نیروهای این ائتلاف» صحبت می کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مسکو بارها طرح های ابتکاری مختلفی را برای تنش زدایی و ترک اقدامات تحریک آمیز به این ائتلاف پیشنهاد داده است و داوطلبانه مانورهای خود را به داخل کشور منتقل کرده است. اعضای ناتو در واکنش، با این ادعا که به دنبال رویارویی با کشور ما نیستند، به معنای واقعی به «نمایش قدرت» خود در لبه مرز ما ادامه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha