هوای نهاوند و اسدآباد ناسالم شد

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85234885
هوای نهاوند و اسدآباد ناسالم شد

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای شهرهای نهاوند و اسدآباد برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

سید «عادل عربی» روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه پایش کیفیت، هوای شهر نهاوند و اسدآباد در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

وی اضافه کرد: طبق داده های آماری شاخص هوای نهاوند به ۱۲۹ و اسدآباد ۱۰۹ بوده است و عامل بروز این آلودگی در نهاوند ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میلیمتر و در اسدآباد ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ پی پی ام است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان توصیه کرد در چنین شرایطی گروه های حساس نظیر کودکان، بانوان باردار، سالمندان، بیماران آسمی و افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند از حضور و تردد در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

عربی اظهار کرد: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان همدان، همه شهرستان های این استان مجهز به دستگاه پایش کیفی هوا شدند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha