داوری: نتایج تیم ملی بسکتبال در جام‌جهانی قابل قبول نبود / شماره حدادی بایگانی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: نتایج تیم ملی در جام جهانی قابل قبول نبود و مسئولیت آن را می‌پذیرم با این وجود از شرایط تیم ملی راضی هستم. بعد از بازی‌های آسیایی در کمیته فنی این نتایج مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جواد داوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به نتایج تیم ملی بسکتبال در جام‌جهانی تاکید کرد: باید بپذیریم نتایج قابل قبولی در این مسابقات به دست نیامد، این موضوع علت‌هایی دارد که جامعه بسکتبال آن را می‌داند. البته مسائل فنی نیز در این نتایج دخیل بود که بعد از بازی‌های آسیایی و در کمیته فنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در این جام از تمام داشته‌های خود استفاده کردیم، هر چند اگر اشتباهات داوری دیدار با ساحل‌عاج نبود شاید خیلی از فشارهایی که روی تیم بود برداشته می‌شد و شاهد آن مسائل نبودیم. به اذعان کارشناسان داوری بسکتبال کشور بهترین تصمیم، سوت نزدن بود که در آن لحظه داور به گونه‌ای دیگر عمل کرد و روند بازی دستخوش تغییر شد.

او خاطر نشان کرد: در جام‌جهانی شرایط متفاوتی را تجربه کردیم. تیم ایران سرحال و قبراق راهی مسابقات شد اما در طول بازی‌ها شاهد مصدومیت بهنام یخچالی و سرماخوردگی ارسلان کاظمی بودیم و حامد حدادی نیز با وجود درد، سعی می‌کرد خود را در خدمت تیم قرار دهد و این اتفاقات به صورت سریالی گریبان‌گیر تیم شد.

داوری: نتایج تیم ملی بسکتبال در جام‌جهانی قابل قبول نبود / شماره حدادی بایگانی می‌شود

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: در مورد حامد حدادی باید بگویم از خداحافظی او تا شب قبل از مسابقه برابر لبنان خبر نداشتیم؛ از او خواستم تا بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو صبر کند اما شرایط سخت شده بود و درد بسیاری داشت و برای همین بعد از بازی با لبنان از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

داوری ادامه داد: اگر در کوارتر اول و نیمه نخست بازی با برزیل با تجربه بیشتر به میدان می‌رفتیم، اتفاقات دیگری در این رویداد رقم می‌خورد، به این نسل از بسکتبال اعتقاد دارم و باید بگویم قطعاً در مسیر درستی قرار داریم هر چند چاره‌ای جز این هم نداریم. گزارشی به هیئت رئیسه ارائه کردم که در آن به شرایط بسکتبال اشاره کرده‌ام. میانگین سنی ما در سال ۲۰۱۰ حدود ۲۶ سال بود که ۴ سال بعد از آن به ۲۹ سال رسید، در جام‌جهانی این عدد به سال۳۰ افزایش یافت و در المپیک به بیش از این هم رسیدیم اما از شروع جام‌جهانی، تغییراتی را ایجاد کردیم و در حال حاضر یکی از جوان‌ترین تیم‌های آسیایی هستیم.

داوری: نتایج تیم ملی بسکتبال در جام‌جهانی قابل قبول نبود / شماره حدادی بایگانی می‌شود

او تصریح کرد: بازیکنان جوان نیاز به تجربه و حضور در رویدادهای مختلف دارند تا بتوانند خودشان را برای رقابت‌های مهم پیدا کنند. حضور در تورنمنت‌های متعدد و دیدار با تیم‌های مختلف از جمله برنامه‌های ما برای ارتقای فنی تیم و بازیکنان جوان است و در صدد هستیم هرچه زودتر به اهداف خود دست پیدا کنیم که این امر با همت کادر فنی، فدراسیون و حضور در رویدادهای مختلف مقدور و میسر می‌شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی هانگژو بهنام یخچالی و محمد امینی را به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد در اختیار نداریم، حامد حدادی را هم به دلیل خداحافظی در کنار تیم نخواهیم داشت؛ با وجود این شرایط، با تمام توان در بازی‌های آسیایی به میدان می‌رویم و شروع این تورنمنت برای ما بسیار مهم است. بازیکنان باید در طول رقابت‌ها تمرکز خود را حفظ کنند و با تجربیات ارزشمندی که از جام‌جهانی کسب کرده‌اند با آرامش و تمرکز بیشتر در صدد کسب نتیجه باشند. روند تیم به گونه‌ای است که شرایط را مطلوب ارزیابی می‌کنم و تلاش می‌کنیم که یک پای فینال باشیم.

داوری: نتایج تیم ملی بسکتبال در جام‌جهانی قابل قبول نبود / شماره حدادی بایگانی می‌شود

داوری با تقدیر از تلاش‌های حامد حدادی در طی سالیان اخیر گفت: در مورد خداحافظی حامد باید بگویم به دنبال آن هستیم تا شماره این بازیکن ارزشمند تیم ملی را بایگانی کنیم، از سویی دیگر در نظر داریم در یک بازی معتبر که در شان حامد و بسکتبال ایران باشد مراسمی ویژه برای او بگیریم تا خاطره‌ای خوش در ذهن همه علاقه‌مندان باقی بماند. اگر امکان داشته باشد در پنجره‌های جام‌جهانی این کار را انجام می‌دهیم اما این امر نیازمند بررسی بیشتر است تا در یک فضای مناسب، این کار در حضور هواداران بسکتبال برگزار انجام و از سال‌ها تلاش این ستاره بسکتبال ایران به شایستگی تقدیر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha