۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبر: 85234490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک کارچاق‌کن مدعی نفوذ در دادگستری استان مرکزی بازداشت شد

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پرونده قضایی در ارتباط با یکی از وکلای دادگستری که ادعای اعمال نفوذ در دادگاه‌های تجدیدنظر استان و دیوان عالی کشور داشته و اقدامات خود را به واسطه فرد دیگری (کارچاق‌کن) عملیاتی می کرده، تشکیل شده است و این افراد با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده اند.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام «سید عبدالمهدی موسوی»، افزود: این وکیل از طریق فرد کارچاق‌کن با طرفین پرونده‌ها و خانواده آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد و با ادعای ارتباط با مجموعه قوه قضاییه، بیان می‌کرد که می‌تواند احکام تضمینی را اخذ کند و از این طریق مبالغ زیادی را اخذ کرده بود. 

وی بیان کرد: فرد کارچاق‌کن به طرفین پرونده‌ها به صراحت اعلام کرده که دارای ارتباط نزدیک با برخی از کارکنان دادگاه تجدیدنظر استان و دیوان عالی کشور است و توان تغییر آرای صادره را از طریق این ارتباطات دارد و به منظور عدم ردگیری مبالغ اخذ شده از طرف پرونده‌ها، شماره کارت افراد دیگر را جهت واریز وجوه مورد توافق با آن‌ها اعلام کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: این فرد فقط در یک پرونده مبلغ هفت میلیارد ریال از خانواده محکوم به اعدام جهت گرفتن یک درجه تخفیف اخذ کرده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha