آیت‌الله رئیسی مواضع ایران در سازمان ملل را صریح و بدون مسامحه بیان کرد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی مواضع جمهوری اسلامی را شفاف و صریح بیان کرد، گفت: رئیس جمهور با توجه به عضویت ایران در سازمان شانگهای و بریکس، امسال با امتیازات بالا و نکات بسیار برجسته‌ در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کرد.

محمد اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در ارزیابی خود از حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان ملل هرساله در صحن علنی، اجلاسی را برگزار می‌کند و برای هر کسی فرصتی پیدا می‌شود که سخنان و مسائل سیاسی خود را به سراسر دنیا منتقل کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور رئیس جمهور هرساله در این اجلاس شرکت می‌کند و در نهایت خط مشی‌ها و سیاست‌های کلان نظام و متقابلا دنیا را که استکبار جهانی می‌خواهد به سرکردگی آمریکا و اروپا اداره کند، ارائه می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی براساس چارچوب سیاست‌های کلی خود نظرات را دقیق و بدون کوچکترین مسامحه، بسیار واضح و شفاف بیان می‌کند و دنیا هم قضاوت می‌کند.

کوثری ادامه داد: شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت برای هر کشور از جمله ایران است که نظرات و پیشنهادات خود را در سازمان ملل بیان کرده و همه روسای کشورها را از مسائل مختلف آگاه کنیم و نهایتا قضاوت شویم.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی مواضع جمهوری اسلامی را شفاف و صریح در سطح جهانی اعلام کرد و این تریبون فرصتی بود که رئیس جمهور به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

دست پر رئیس جمهور در نیویورک

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس تصریح کرد:با نگاهی به تحریم‌هایی که سال‌ها علیه ایران اعمال شده در می یابیم که آنها از ورود دارو به کشور جلوگیری و پول‌های ما را بلوکه می‌کنند. این تحریم‌ها بر چه اساسی است؟ آیا غیر از زورگویی، زیاده‌خواهی و قدرت‌طلبی آمریکایی‌ها می‌تواند به موضوع دیگری ارتباط داشته باشد.

کوثری با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای و بریکس گفت: رئیس جمهور امسال با بسیاری از امتیازات بالا و نکات بسیار برجسته‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کرد.

وی اضافه کرد: آیت الله رئیسی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به شکست توطئه‌گران در جنگ ترکیبی که سال گذشته در کشور آغاز کردند و ظرف یکی دو ماه به اوج خود رسید، اشاره کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مطرح بودن بحث مذاکرات گفت: آنها به دلیل اغتشاشاتی که به راه انداخته بودند تصور می‌کردند که مذاکرات به نتیجه دلخواه آنها برسد در حالی که مذاکرات به تاخیر افتاد.

کوثری خاطرنشان کرد: حضور ایران در شانگهای و بریکس در کنار ۵ کشور و نیز موضوع مذاکره و برگرداندن پول‌های ایران که ظالمانه در کره جنوبی و از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی بلوکه شده بود، از دیگر موفقیت‌های کشور است.

دولت در فروش نفت موفق تر از زمان برجام عمل کرد

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد رشد منفی اکنون به بالای ۴ درصد رسیده است، ادامه داد: موضوع موفقیت‌های ما در منطقه و ارتباطاتی که با کشورهای همسایه به لحاظ دیپلماسی برقرار شده است و موفقیت‌هایی که در بُعد علمی کسب کردیم. همه این موارد موجب شد که رئیس جمهور با دست پر به این اجلاس برود.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم یادآور شد: این نشان دهنده موفقیت ملت ایران با هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب و همراهی سه قوه دولت، مجلس قوه قضائیه است که دست به دست هم دادند و کاری انجام دادند که سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

کوثری افزود: البته درست است که اکنون مشکلاتی وجود دارد و قیمت برخی از کالاها گران است که باید اصلاح و قیمت‌ها متناسب شود تا فشار کمتری به مردم وارد شود اما در مجموع باید اذعان داشت که در بسیاری از بخش ها موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بحث صادرات نفت نیز هم‌اکنون به مراتب حتی نسبت به زمان برجام و قبل از آن صادرات بیشتری انجام می شود، بیان کرد: همه این موارد موفقیت‌هایی است که باید برای روسای کشورها و ملت‌ها در سازمان ملل به شکل علنی گفته شود که با وجود فشارهای همه‌جانبه‌ آمریکا و اروپا که به واسطه تحریم‌ها بر کشور وارد شد توانستیم همه موانع را پشت سر بگذاریم و به موفقیت‌های بزرگی دست یابیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha