۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85234066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۱ استان در جشنواره ملی آش زنجان شرکت کردند

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85234066
۱۱ استان در جشنواره ملی آش زنجان شرکت کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان زنجان گفت: تا به امروز ۱۱ استان در جشنواره ملی آش به میزبانی استان شرکت کردند و پیش بینی‌ می‌شود این تعداد به ۱۷ استان برسد که رخداد شگرفی را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید سعید صفوی روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی هفتم تا یازدهم مهر سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین شهر زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقه مقدماتی جشنواره ملی آش طی روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور با حضور ۱۷۷ شرکت کننده برگزار می شود، افزود: نتیجه این رقابت ها سوم مهر امسال اعلام می شود و به ۱۰ نفر از برندگان، غرفه رایگان در این جشنواره تعلق می گیرد.

وی شهرستان های شرکت کننده از استان زنجان را در این جشنواره شامل ابهر، خرمدره، سلطانیه، ماهنشان و طارم اعلام کرد.

۱۱ استان در جشنواره ملی آش زنجان شرکت کردند

این مسوول اضافه کرد: همچنین در هفدهمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز ۱۵۰ غرفه صنایع دستی با حضور ۱۶۰ شرکت کننده از ۳۰ استان کشور در رشته‌های مختلف برگزار می شود.

صفوی یکی از نکات بارز نمایشگاه صنایع دستی زنجان را حضور پررنگ شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع دستی در نمایشگاه عنوان کرد و افزود: همزمان با این ۲ رخداد شب های فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای مدیریت بهتر، بخش سوغات نمایشگاه صنایع دستی به بخش خصوصی سپرده شده که با همکاری شهرداری زنجان و میراث فرهنگی استان برگزار می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این ۲ رویداد به دلیل تقارن ماه محرم و صفر با تابستان امسال در مهرماه در نظر گرفته شد ولی از سال آینده طبق روال قبلی خود در فصل تابستان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha