آرزومندی: چاره‌ای جز تغییرات نداشتیم و ریسک آن را قبول کردیم/ به نتایج خوشبین هستم

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی بسکتبال ایران، گفت: نتایج و شرایط چندسال اخیر نشان داد چاره‌ای جز تغییر و تحول نداریم و فدراسیون با قبول اینکه تغییرات هزینه دارد، فرصت حضور به بازیکنان جوان و مستعد را در تیم ملی داد.

علی آرزومندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط این روزهای تیم ملی بسکتبال، تاکید کرد: اگر تیم ملی شرایط خوبی داشت بدون شک به ترکیب آن دست نمی‌زدیم و با همان روند کار را ادامه می‌دادیم اما وقتی نتایج چند وقت اخیر را مطالعه و بررسی می‌کنیم، می‌بینیم چاره‌ای جز تغییرات وجود نداشت و فدراسیون با قبول این موضوع که تحولات صورت گرفته هزینه در بر داشته و عواقب خاص خود را دارد، این تغییرات را رقم زد تا در مسیر جدیدی گام برداریم.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که شیب صعودی بسکتبال ایران نسبت به سایر رقبا و حریفان ما کمتر بوده و نیازمند کار و تلاش بیشتر هستیم تا این فاصله را جبران کنیم. تزریق بازیکنان جوان و قابل اعتماد به تیم ملی هزینه خاص خود را دارد و فدراسیون با قبول این مسئله، این طرح و نقشه را به اجرا درآورد که نتایج آن را در سالیان آینده خواهیم دید.

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به اتفاقات اخیر تاکید کرد: در فاصله جام‌جهانی تا بازی‌های آسیایی مسائلی رخ داد که خارج از دست کادر فنی و مجموعه بسکتبال بود، با آنکه حضور بهنام بخچالی و محمد امینی در هانگژو قطعی بود اما به دلیل تغییر در برنامه‌های باشگاهی آلمان و فرانسه و مصدومیت چند بازیکن در این تیم‌ها، باشگاه‌های این دو بازیکن نظر خود را در خصوص همراهی آنها تغییر داده و هاکان دمیر مجبور شد تغییراتی را در تیم ملی ایجاد کند. از طرفی دیگر حامد حدادی را هم به دلیل خداحافظی از تیم ملی در خدمت نخواهیم داشت و با وجود اینکه او سال‌ها برای بسکتبال ایران افتخار کسب کرده بود، متاسفانه در این رویداد او را هم در کنار خودمان نداریم.

آرزومندی: چاره‌ای جز تغییرات نداشتیم و ریسک آن را قبول کردیم/ به نتایج خوشبین هستم

آرزومندی گفت: با این شرایط تیم با ترکیب سجاد مشایخی، محمد ترابی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، محمد شهریان، امیرعلی قلی‌زاده، سجاد پذیرفته، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، سینا واحدی، نوید رضایی‌فر و پیتر گیرگوریان راهی چین شد تا خود را آماده حضور برابر حریفان آسیایی کند.

او در خصوص اینکه شرایط تیم در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو چگونه است، افزود: وضعیت تیم خوب بوده و بعد از جام‌جهانی تمرینات را به شکلی مستمر دنبال کردیم، امیدواریم از تجربیات ارزشمندی که در این تورنمنت بزرگ کسب کرده‌ایم، در بازی‌های آسیایی به بهترین شکل ممکن استفاده و بتوانیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.

آرزومندی: چاره‌ای جز تغییرات نداشتیم و ریسک آن را قبول کردیم/ به نتایج خوشبین هستم

وی در واکنش به این سئوال که چه ارزیابی از جام‌جهانی دارد، گفت: در مورد جام‌جهانی باید بگویم فدراسیون قبل از آمدن دمیر و پیش از آن نقشه راهی را ترسیم کرده بود که طبق آن به دنبال اعتماد به جوانان مستعد و آینده‌دار و حضور آنها در ترکیب تیم ملی بود که این کار انجام شده و ادامه دارد. نتایجی که در پنجره‌های قبلی رقم خورد نشان می‌دهد تیم ملی نیازمند تغییر و تحول بوده و هیچ تغییری بدون هزینه میسر نمی‌شود. همه ما می‌دانیم وضعیت بسکتبال به چه شکلی است و چاره‌ای نداریم جز اینکه این تغییرات را اعمال کرده و با صبوری فرصت بدهیم تا تیم ملی به اهداف خود دست یابد. البته اعتقاد دارم شاید می‌توانستیم در جام‌جهانی نتایج بهتری را هم کسب می‌کردیم اما این بخشی از کار است و فدراسیون این ریسک را قبول کرد، هر چند اگر با تیم سال قبل هم راهی این مسابقات می‌شدیم، هیچ تضمینی برای کسب نتایج بهتر وجود نداشت.

آرزومندی در مورد بازی‌های آسیایی هانگژو تاکید کرد: در جام‌جهانی با تیم‌هایی مانند فرانسه، برزیل و اسپانیا بازی کردیم و به فاصله دو هفته بعد از آن در سطحی پایین‌تر خودمان را به بازی‌های آسیایی هانگژو رسانده و باید در این میدان به مصاف رقبای خود برویم، من به نتایج تیم در این بازی‌ها خوش‌بین هستم و امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha