۱۷۷۰ زنجانی از آموزش‌های کمک‌های اولیه بهره‌مند شدند

زنجان - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یک هزار و ۷۷۰ نفر در سطح استان در "دوره آموزشی کوتاه مدت" (بوت کمپ) به مناسبت روز جهانی کمک‌های اولیه حضور یافتند.

حمکت‌اله هاشمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی تابستانه با موضوع آموزش کمک‌های اولیه با هدف تقویت و توسعه مهارت‌های عموم مردم در زمینه کمک‌های اولیه و بهره‌مندی هدفمند از اوقات فراغت در محل‌های پرتردد شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، ایجرود و طارم برگزار شد.

وی یادآوری کرد: در این شهرها ۲۰ ایستگاه آموزش کمک‌های اولیه در یک روز با حضور ۴۸ مربی فرهیخته و امدادی برپا شد و هم استانی های علاقه مند در رده های سنی مختلف از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد ۲۸۹ نفر وارد مرحله عملی آموزش‌های ارائه شده کمک‌های اولیه شدند، گفت: افراد آموزش دیده می‌توانند در زمان ضروری برای نجات جان خود و دیگران اقدامات لازم را تا رسیدن عوامل اورژانس انجام دهند تا منجر به نجات جان فرد مصدوم شود.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی، افراد ضمن کسب مهارت‌های کمک‌های اولیه، تجربه یادگیری فشرده، شبکه سازی و تعامل با دیگران را تجربه کردند، اضافه کرد: در این دوره، سرفصل‌های آموزشی خفگی، احیای قلبی-ریوی، زخم و کنترل، گرمازدگی، سوختگی، مارگزیدگی، مسمومیت و بهداشت دست‌ها به صورت مجازی و حضوری به علاقه مندان تدریس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha