۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85233608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زرشک خراسان جنوبی خرید توافقی می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از خرید توافقی زرشک در سال جاری در راستای قطع دست دلالان از بازار این محصول خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از ساخت ۵۰ دستگاه مکانیزه دان‌کن زرشک تازه با حمایت موسسه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد علوی در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: این اقدام با محوریت شهرستان مرزی درمیان دنبال خواهد شد.

جواد اشرفی بیان کرد: خرید توافقی با بالاترین قیمت سطح بازار خواهد بود و این موضوع مانع ورود دلالان با بازار این محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دفاع مقدس در حال حاضر دفاع اقتصادی و رونق‌بخشی به این بخش است، افزود: امروز آیین رونمایی ساخت ۵۰ دستگاه مکانیزه دان‌کن زرشک را داریم و سال گذشته با برگزاری جشنواره ملی زرشک به دنبال ارزش افزوده این محصول برای کشاورزان بودیم.

اشرفی از برگزاری دومین جشنواره زرشک در مهرماه سال جاری خبرداد و گفت: بنیاد مستضعفان پشتوانه اعتمادی خوبی است و به خوبی در زمینه حمایت از محصول زرشک ورود پیدا کرده‌ است.

وی با اشاره به بسته بندی مناسب و برندسازی محصول زرشک خراسان جنوبی، بیان کرد: تولید استاندارد و علمی محصولات کشاورزی به خصوص زرشک ضروری است.

اشرفی با تاکید بر فرآوری محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در راستای ارزش‌افزایی آن، عنوان کرد: در این زمینه باید بیش از گذشته ورود پیدا کنیم، ایجاد دستگاه زرشک دان‌کنی تلاقی پیوند دانش و مردمی کردن اقتصاد است.

وی به ارتزاق بیش از ۴۰ خانوار از محل تولید محصول زرشک در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: یکی از آرزوهای ما این است که چرا زرشک باید در بازار تهران قیمت گذاری شود، باید در حوزه زرشک انجمن و اتحادیه داشته باشیم که هم اکنون وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که باید مبنای عیارسنجی، فروش و عرضه زرشک به بازار باید در خود خراسان جنوبی باشد و برای این موضوع تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: محصولات مزیت‌دار ما مانند زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی باید یک تعاونی و تشکلی داشته باشد تا تعیین کننده برای قیمت ارسال محصول به کشور باشد.

اشرفی با بیان اینکه مدل بسته بندی محصول زرشک خوب نیست و گاها در ظروف نامناسب بسته‌بندی می‌شود، بیان کرد: باید یک بسته بندی و پکیچ متحدالشکل و نشان تجاری خاصی برای آن ثبت کنیم تا شکل توزیع در سراسر استان و کشور یکی باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha