۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85233531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: ارزش‌های دفاع مقدس سرمشق جامعه قرار گیرد

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس سرمشق جامعه در رسیدن به اهداف عالیه نظام و انقلاب اسلامی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، " مهران فاطمی " روز چهارشنبه در همایش "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" افزود: تمامی لحظات دفاع مقدس الگویی برای موفقیت در ابعاد مختلف است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران گنجینه ارزشمند عزت و معنویت ملت شجاع ایران است.

استاندار یزد به اهمیت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به مردم و نسل جوان اشاره کرد و گفت: باید برکات دوران دفاع مقدس مناسب به مردم و جوانان منتقل شود.

استاندار یزد: ارزش‌های دفاع مقدس سرمشق جامعه قرار گیرد

فاطمی تصریح کرد: عزت و امنیت ایران مدیون جانفشانی‌ها و فداکاری رزمندگان جانبرکف اسلام و دفاع مقدس است.

همچنین فرمانده سابق سپاه الغدیر یزد گفت: باید خاطرات دوران دفاع مقدس توسط پیشکسوتان جهاد و شهادت به جوانان منتقل شود.

سردار " محمد مهدی فرهنگ دوست " افزود: اقتدار و عزت ایران در زمینه‌های مختلف به رغم دشمنی استکبار مدیون فداکاری رزمندگان است.

وی اظهار کرد: تبیین خاطرات آن دوران یکی از مامویت‌های مهم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

در این مراسم که ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و بسیجیان حضور داشتند از ۳۲ نفر از فعالان عرصه جهاد و مقاومت تجلیل شد.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو ، ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند .

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha