۶۰ دانش‌آموز در هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی هرمزگان پذیرش می‌شوند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پذیرش ۶۰ دانش‌آموز در هنرستان علوم و فنون دریایی «شهید اصغر موسی‌زاده» این اداره‌کل در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲-۱۴۰۳) خبر داد.

حسین عباس‌نژاد روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پذیرش این تعداد دانش‌آموز در راستای امضای تفاهم‌نامه تاسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی و آموزش وپرورش استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این تعداد دانش‌آموز در ۲ کلاس ۳۰ نفره در رشته‌های ناوبری و مکانیک موتورهای دریایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرش می‌شوند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ هنرستان علوم و فنون دریایی شهید اصغر موسی‌زاده در شهرک شهید رجایی همجوار با منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران قرار دارد.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: وجود ۲ بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر در نزدیکی این هنرستان نیز زمینه حضور دانش‌آموزان برای بازدید میدانی و آشنایی با ادوات و تجهیزات دریایی و بندری را فراهم می‌کند تا علاوه بر کسب آموزش‌های تئوری در رشته‌های یادشده به صورت عملیاتی و حضوری نیز از تجهیزات بازدید و تخصص لازم را در همان مکان و عملی بیاموزند.

وی اضافه کرد: کار ثبت‌نام نیز در آموزش و پرورش در حال انجام است تا از اول مهرماه امسال این هنرستان پذیرش دانش‌آموز داشته باشد.

تفاهم‌نامه تاسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی هرمزگان ۲۲ شهریورماه امسال در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان در استانداری هرمزگان به امضا رسید.

در حال حاضر یک‌هزار و ۵۸۳ محصل از پیش دبستانی تا پایه متوسطه دوم در ۱۲ مدرسه شهرک‌های مسکونی (شهید رجایی و باهنر) اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

طی سال‌های گذشته با راه‌اندازی هنرستان‌های علوم و فنون"ناخدا بایندر" به همت یک خیر بخش خصوصی و حمایت این اداره‌کل گام‌های اولیه برای آموزش‌های پایه‌ای در بندرعباس به‌عنوان پایتخت دریایی ایران برداشته شد.

هنرستان دیگری نیز به‌نام "کاپیتان احراری" در ناحیه ۲ بندرعباس نیز با همکاری مشترک اداره‌کل بنادر و دریانوردی و آموزش و پرورش از سال ۹۵ راه‌اندازی شده که نخستین گروه آن‌ها در خردادماه ۹۸ موفق به دریافت دیپلم دریانوردی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha