۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85233491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بدرقه با لبخند؛ همراهی کلاس اولی‌های گنبدکاووس به سوی آینده روشن

گنبدکاووس- ایرنا- کلاس اولی‌های گنبدکاووس امروز چهارشنبه با برپایی جشن غنچه‌ها نخستین روز از سال تحصیلی خود را آغاز کردند که بیشتر آنان از شوق ورود به محیط تازه، خداحافظی گرم با مادران و پدرانشان داشتند.

به گزارش ایرنا، مراسم متمرکز نواختن زنگ غنچه‌های گنبدکاووس در فضای آموزشی بهارستان این شهرستان متشکل از ۲ دبستان دخترانه نسترن و پسرانه منتظر قائم برگزار شد و بیشتر دختران و پسران دانش آموز با شور و شوق صف‌های خود را تشکیل دادند و تعداد کمی هم به دلیل وابستگی همراه با ابراز دلتنگی در حال چانه زدن با مادرانشان برای برگشت به خانه بودند.

برق نگاه دختران و پسران حاضر در مراسم جشن غنچه‌ها حاکی از عشق و علاقه آنان به درس خواندن و تحقق آرزوهای زیبایشان بود و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم به والدین قول داد که معلمان هرچه در توان دارند برای تربیت و رشد و شکوفایی علمی این نوگلان به‌کار گیرند.

دانش آموزان امروز به عنوان آینده سازان فردا با تحصیل در محیط آموزشی مناسب در کنار معلمان دلسوز و فرهیخته می‌توانند بیش از پیش به آرزوهایشان پر و بال داده و به جوانانی موفق در مسیر آبادسازی ایران اسلامی و کسب مدارج علمی عالی جهانی تبدیل شوند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم گفت: امروز روز بسیار به یادماندنی در ذهن نوگلان کلاس اولی است چرا که نخستین حضور خود در کلاس‌های درس برای علم آموزی را تجربه می‌کنند.

عزارمراد مغربی قوجق با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی امسال با هفته دفاع مقدس، افزود: این تقارن می‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که بار دیگر رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس برای این نسل همزمان با شروع سال تحصیلی یادآوری می‌شود.

وی مدرسه را خانه دوم دانش آموزان دانست و اظهارکرد: معلمان با آغوش باز پذیرای این آینده سازان جمهوری اسلامی هستند و از هیچ تلاشی برای تعلیم و تربیت، هدایت و راهنمایی آنان دریغ نخواهند کرد.

بدرقه با لبخند؛ همراهی کلاس اولی‌های گنبدکاووس به سوی آینده روشن

وی هر یک از این دانش آموزان را دانشمندان، مهندسان، پزشکان، فرهیختگان و کارکنان شایسته برای نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: برنامه محوری و هدف‌دار بودن باید از مهمترین ویژگی‌های معلمان و مدارس برای تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین از والدین خواست ارتباط خود را با محیط مدرسه قطع نکنند و پیگیر کوچکترین مشکلات و مسائل دانش آموزان باشند.

مغربی قوجق با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۴۳۰ دانش آموز در بدنه آموزش و پرورش گنبدکاووس، افزود: امسال ۹۰ هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی در ۵۴۰ واحد آموزشی این شهرستان تحصیل می‌کنند.

بدرقه با لبخند؛ همراهی کلاس اولی‌های گنبدکاووس به سوی آینده روشن

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در گلستان با حضور بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در قالب جشن شکوفه‌ها به میزبانی مدارس استان آغاز شد.

۴۱۷ هزار دانش آموز همراه با ۱۹ هزار معلم در سه هزار مدرسه استان گلستان در تمام مقاطع سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

گنبدکاووس با حدود ۴۱۱ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان در غرب گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha