تغییر کاربری پادگان ۰۷ خرم آباد برای مردم تولید ثروت می کند

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد با بیان اینکه تغییر کاربری پادگان ۰۷ خرم آباد برای مردم تولید ثروت می کند، گفت: به دنبال افزایش سهم مردم با جایگزینی کاربری تجاری به جای کاربری مسکونی از پادگان ۰۷ هستیم.

"داریوش بارانی بیرانوند" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: شهرداری از پادگان ۰۷ در حال حاضر سهم حدود هفت هکتار است که اگر به عنوان یکی از ذینفعان ملک، بتواند کاربری آن را به تجاری تغییر دهد، در نتیجه این تغییر کاربری حدود چهار تا پنج هکتار به عنوان فضای سبز نیز به سهم شهرداری افزوده می شود.

وی با اشاره به مطرح کردن پیشنهاد جابجایی کاربری ملک، افزود: استاندار لرستان نیز به دنبال نجات پادگان ۰۷ به نفع تمامی مالکان است و تاکنون نیز جلسات متعددی در دفتر فرماندهی نیروی زمینی ارتش در این خصوص برگزار و امیدوار هستیم ارتش همچون همیشه با گذشت و فداکاری در این زمینه پای کار باشد تا این موضوع به سرانجام مطلوب برسد.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه کاربری مسکونی برای شهرها تولید ثروت نمی کند، افزود: تولید ثروت برای شهرها زمانی اتفاق می افتد که زیرساخت های اصلی شهر و مراکز تجاری و تفریحی آن تقویت شود.

بارانی بیرانوند ماجرای پادگان ۰۷ را یک رویداد مهم در پیچ تاریخی مدیریت استان دانست که دارای ابعاد مهم اقتصادی، اجتماعی و حاکمیتی بوده و باید سهم شهرداری به عنوان نماینده مردم که خواهان حفظ همه ۱۵ هکتار پادگان هستند و همچنین سهم ارتش و میراث فرهنگی به عنوان دیگر مالکان این مجموعه تاریخی حفظ شود.

تغییر کاربری پادگان ۰۷ خرم آباد برای مردم تولید ثروت می کند

به گزارش ایرنا، پادگان ۰۷ خرم آباد ۱۵ هکتار مساحت دارد و می تواند در بحث توسعه شهری و گردشگری تاثیرگذار باشد.

به گفته فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده ارتش لرستان، طرح این پادگان سال ۱۳۹۴ به تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی کشور رسیده و به لشکر ۸۴ و ادارات ذیربط ابلاغ شده است.

۲۱۲ قطعه زمین در مجموعه پادگان ۰۷ خرم آباد پیش بینی شده که بخشی از آنها کاربری آموزشی، فضای سبز و فرهنگی، معابر و تعدادی هم به منظور اماکن تجاری، مسجد و ... تعیین شده اند که ۷۷ قطعه تعیین شده این پادگان مربوط به ارتش، ۲۰ قطعه مربوط به شهرداری و ۱۱۵ قطعه به پیمانکار ارتش واگذار شده است‌.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha