ممبینی: دویدن دنبال اتوبوس النصر از دست ما خارج بود/ به باشگاه‌هایمان امیدواریم

تهران- ایرنا- دبیرکل فدراسیون فوتبال، گفت: دویدن تعدادی از مردم به دنبال اتوبوس باشگاه النصر از دست ما خارج بود.

به گزارش ایرنا، هدایت‌الله ممبینی پس از دیدار پرسپولیس و النصر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ابتدا برد نساجی را تبریک می‌گویم که خارج از کشور به برتری رسید. سپاهان هم بازی خوبی انجام داد و پرسپولیس هم شروع خوبی داشت اما مصدومیت و اخراج بازیکن کار این تیم را سخت کرد.

وی افزود: لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری با توجه به حضور ستاره‌های فوتبال جهان، متفاوت از قبل است. امیدوارم تمامی نمایندگان ما صعود کنند. خوشبختانه از بازی‌های بعدی، تماشاگران را هم خواهیم داشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال، بیان کرد: خوشبختانه با مذاکرات و ارتباط خوبی که با عربستانی‌ها داشتیم، پس از چند سال میزبانی دیدارهای خانگی با آنها به ما برگشت داده شد تا دیگر در کشور ثالت به میدان نرویم.

وی افزود: این مساله باعث شد سیستم کمک داور ویدئویی نیز وارد کشور شود و این برای ما خیلی مهم است. در هفته آتی نیز ورزشگاه نقش جهان به این سیستم مجهز می شود. ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در دیدارهای لیگ برتر هم از دیگر اقدامات خوبی است که صورت گرفت.

ممبینی در خصوص برنامه‌ریزی ضعیف در استقبال از تیم پرستاره النصر، بیان کرد: این مساله را باید از چند نظر دید. کشوری هستیم که با محاسبه مهاجرین، بیش از ۹۰ میلیون جمعیت داریم و مثل کشورهای یک یا دو میلیون نفری نیستیم. مردم ایران قطعا بین ۱۰ کشوری تلقی می‌شوند که عاشق فوتبال هستند. رونالدو نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است و حالا اینکه تعدادی دنبال اتوبوس می‌دوند دیگر از دست ما خارج است.

وی در مورد شرایط تیم امید، گفت: تیم امید با اخطار بیشتر حذف شد که این بخشی از طبعیت فوتبال است. دو بازی را برنده شدیم و به خاطر اتفاقات حذف شدیم. ازبکستان تیم خوبی بود ولی قبول دارم در تیم امید باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم که بتوانیم به نتیجه برسیم. کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری نسبت به ما دارند و اصلا قابل قیاس نیستند.

این مقام مسئول توضیح داد: ما عقب ماندگی خود را با نیروی انسانی جبران می‌کنیم. امروز هم تیم امید برابر عربستان در هانگژو نمایش خوبی داشت و به بازیکنان این تیم خیلی امیدواریم.

وی در خصوص ماجرای بسته شدن پنجره باشگاه استقلال که مقصر آن را فدراسیون فوتبال می‌دانستند، گفت: در ماه گذشته پنجره تراکتور، استقلال و ذوب بسته شد. تمام باشگاه‌های ما با ارکان قضایی فیفا توسط اتوماسیون ارتباط دارند و هرگونه اتفاقی در کمیته انضباطی فیفا رخ دهد، آنها مستقیما مطلع می‌شوند.

ممبینی بیان کرد: وقتی باشگاه‌ها از شکایت یا تصمیمی از سوی اتوماسیون فیفا مطلع می‌شوند، ۱۰ تا ۱۵ روز برای دفاع کردن فرصت دارند تا اقدام کنند. تا ۴۵ روز نیز برای پرداخت طلب بازیکن فرصت دارند و روز چهل و ششم، پنجره بسته می‌شود تا زمانیکه پول پرداخت شود. منحل شدن باشگاه‌ها یکسری فاکتورهایی دارد و اینکه ما بگویم فلان باشگاه منحل شده، برای فیفا قانع کننده است و هیچ ارتباطی هم به ما ندارد.

تیم فوتبال پرسپولیس امشب در ورزشگاه آزادی در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر صفر مغلوب النصر عربستان شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha