ماجدی: برای المپیکی شدن به چهار سال زمان نیاز داریم/ به عنایتی مشکلات را گفته بودم

تهران- ایرنا- مسوول کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: به عنایتی مشکلات را گفته بودم. برای موفقیت تیم امید به برنامه چهارساله نیاز است.

به گزارش ایرنا، میرشاد ماجدی در مورد ناکامی تیم امید ایران در راهیابی به المپیک اظهار داشت: این سوال من را به ۳۰ سال پیش باز می‌گرداند چرا که خود من بازیکن تیم المپیکی بودم که سال ۱۹۹۲ برای المپیک بارسلونا آماده می شدیم اما همین اتفاقاتی که بین مسوولین و مدیران بود باعث شد تیم به المپیک صعود نکند.

وی افزود: مشکل اصلی این است که اکثر بازیکنان تیم امید در تیم های باشگاهی بازی می کنند و باشگاه پول داده و هزینه کرده و می‌خواهد بیشترین بهره برداری را از بازیکن داشته باشد. این کش مکش بین بازیکنان و باشگاه ها نمی‌گذارد کار خوب پیش رود.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تیم امید را نمی‌شود یک شبه، یه ماهه یا پنج ماهه تشکیل داد بلکه نیاز به یک برنامه چهارساله دارد. چهار سالی که مربیان و بازیکنان تغییر نکنند و با سن‌های پایین‌تر کار را آغاز کنند تا به المپیک بعدی برسیم. یکسری مسائل دست به دست هم داد تا به هدفمان نرسیم. انسان به امید زنده است و باید به آینده توجه کنیم.

وی در مورد وضعیت تیم امید در مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه کرد: بازی های تیم المپیک در این مسابقات تغییر سن دارد. سن ها تغییر می کند و دو بازیکن بزرگسال هم همراه این تیم هستند. امروز هم با سخت ترین رقیبمان بازی داریم. با مسابقاتی که من از تیم های ویتنام در رده نوجوانان و جوانان دیدم آنها هم دست کمی از عربستان ندارند.

ماجدی در خصوص اینکه برخی متخصصان رده های پایه خواستار سپرده شدن تیم امید به آنها شده‌اند، گفت:‌انتخاب مربیان تیم های ملی به پیشنهاد کمیته جوانان است ولی یک نفر تصمیم گیرنده نیست و به هیئت رییسه می‌رود. خیلی موارد دخیل است که مربی رده باشگاهی به مربی ملی تبدیل شود. خیلی علاقه مند هستند مربی تیم ملی شوند اما باید معیار داشته باشند.

وی ادامه داد: معیار ما این است که مربیانی که در رده‌های پایه مقام می‌آورند کم کم از آنها در کنار سرمربی اصلی استفاده کنیم.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در مورد استقبال از النصر گفت: شما نمی‌توانید عشق را با چیزی مقایسه کنید. هر کسی می‌گوید مردم چرا اینگونه دویدند و رفتند شاید اندازه مردمی که آنجا بودند، عاشق فوتبال نیست. شما باید اینگونه عاشق فوتبال باشید و علاقه را ببینید. همین اتفاق در شهرستان‌ها برای استقلال و پرسپولیس هم رخ می‌دهد. باید تدابیری اندیشیده شود که مردم آسان‌تر بتوانند این ستاره‌ها را ببینند.

ماجدی تاکید کرد: این اولین حضور بازیکن بزرگ جهان رونالدو در ایران است و این پیامد خوبی برای ما داشت تا بتوانیم برای ورود ستاره های بزرگ دیگر جهان فوتبال تمهیداتی بیاندیشیم.

وی در مورد انتخابات هیئت فوتبال استان تهران هم گفت: منتظر انتخاب روز برگزاری انتخابات هستیم اما هنوز تاریخ دقیق اعلام نشده است.من به عنوان کاندیدا مثل کاندیداهای دیگر حضور دارم. نمی توانم در مورد روند و اجرای کار صحبت کنم و فقط منتظر اعلام روز هستم.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه او دخالتی در تیم امید نداشته است، گفت: من حرف‌ها را شنیدم. شما باید داخل فدراسیون باشید و ببینید شرح وظایف را چگونه تشریح می‌کنند. در کنار تیم المپیک هیچ جا من را ندیدید. باید مسوولان فدراسیون از من بخواهند اما از من کسی چیزی نخواست. اصولا تیم‌های پایه و استعدادیابی جزو وظایف کمیته جوانان است حالا این تیم المپیک همانگونه که این همه مشکل دارد وسط تیم‌های پایه و تیم ملی بزرگسالان قرار گرفته است.

وی گفت: از من درخواستی نشد که در مورد این تیم کمکی کنم اما رضا عنایتی سرمربی تیم یکی دو بار در دفتر من حضور پیدا کرد و آن چیز که به عنوان تجربه می‌دانستم را گفتم. من قبلا برخی اتفاقات را برای عنایتی گفته بودم. من رسالتم را انجام داده بودم.

وی در رابطه با قرعه تیم نوجوانان گفت: اینکه می‌گویند در گروه مرگ و مردن هستیم اما اسم این را گروه مرگ نمی‌دانم. شما گروه ژاپن را ببینید؛ سنگال، فرانسه، لهستان. با نگاهی که به تیم نوجوانان داریم،‌ حداقل چهار امتیاز می‌توانیم بگیریم. برزیل هم در گروه شاید آن برزیل نباشد اما باید اعتماد به نفس را بالا ببریم. گروه ما گروه مرگ نیست.

ماجدی تا در مورد اینکه ممکن است حسین عبدی سرمربی تیم جوانان شود، گفت: در تیم جوانان شرایط سنی به کل تغییر می‌کند. تغییر سن زیاد شده و بعد از مسابقات این موضوع در هیئت‌رییسه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در مورد اشاره اش به فوتبال ازبکستان و پیشرفت فوتبال این کشور تاکید کرد: حرفم غلط بود؟ شما دیشب عملکرد تیم نوبهار مقابل الهلال را دیدید؟ این تیم برای یک الستان در ازبکستان است و من از نزدیک برای ارزیابی این باشگاه و آکادمی اش به انجا رفته بودم. دیدید چگونه فوتبال بازی کردند؟ به اینکه کی بودیم و چی بودیم فوتبال نیست. به این است که چگونه برای آینده برنامه‌ریزی داریم.

ماجدی ادامه داد: کمتر از یک ساعت پیش نشست کمیته فنی AFC برگزار شد و من هم صحبت کردم. یکی از مسائلی که انتخهاب شده بود این بود که آکادمی های استرالیا سه ستاره شدند و به معیار بالا رسیده اند اما این معیار را ما به تک ستاره هم نرسیدیم. وقتی ازبکستان بودم ۲۰ اکمادمی را زیر و رو کردیم و دیدیم انها امکانات و استعدادیابی خوبی دارند. ما هعم این کار را در فدراسیون انجام دادیم. برای هر برنامه‌ای نیاز به بودجه است

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در مورد اسپانسر برای تیم های پایه گفت: ما فقط به عنوان عضو هیئت رییسه نگاه های دیگر اعضا را تایید کردیم و اسپانسر داشتن بهتر از نداشتن است. تا الان به تعهداتش عمل کرده است اما با این پول ها چرخ فوتبال نمی‌گردد. تا حق پخش تلویزیونی به فوتبال نیاید تمام برنامه های ما اینگونه خواهد ماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha