۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85232548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هیات ویژه اقتصادی افغانستان به چین سفر کرد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85232548
هیات ویژه اقتصادی افغانستان به چین سفر کرد

تهران- ایرنا- یک هیئت بلندپایه متشکل از معاونان اقتصادی افغانستان به دعوت رسمی چین، روز سه شنبه به این کشور سفر کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان، این هیئت که متشکل از نمایندگان وزارت‌های اقتصاد، صنعت و تجارت و مالی است، قرار است در چند کنفرانس در چین شرکت کنند.

رسانه های چینی در رابطه با فصل جدید روابط بین پکن و حکومت سرپرست طالبان می گویند مردم افغانستان می دانند که چین می تواند صادقانه با آنها در بخش های مختلف همکاری و رویاهای دیرینه آنها را به واقعیت تبدیل کند و با تبدیل افغانستان به یک کشور توسعه یافته، باعث صلح و ثبات در منطقه آسیای مرکزی شود

رسانه های چینی با تاکید بر فصل جدید روابط چین و حکومت سرپرست طالبان اعلام کردند که پکن با سرمایه گذاری در افغانستان، بدنبال ایجاد کشوری توسعه یافته و با ثبات است.

روزنامه گلوبال تایمز در این رابطه نوشت: در طول ۲۰ سال حضور آمریکا و نیروهای متحدش در خاک افغانستان و با وجود ادعای هزینه کردن میلیاردها دلار در این کشور، شاهد زیر ساخت‌های نامناسب و ناامنی در این کشور هستیم.

این روزنامه افزود: واشنگتن در طول این ۲۰ سال، با نادیده گرفتن بخش های کشاورزی، انرژی، آموزش و بهداشت افغانستان و فقط با حمایت از برخی مقامات دولتی سابق افغانستان، کشوری فقیر به وجود آورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha