۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85232487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت استقرار نجات غریق در ساحل گردشگرپذیر بندرگناوه

گناوه - ایرنا - استقرار ایستگاه نجات غریق همراه با امکانات و تجهیزات لازم در ساحل زیبا، ماسه ای و گردشگرپذیر گناوه از مهمترین ضروریات و از خواسته‌های مهم مردم بوده که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بندر گناوه به لحاظ برخورداری از ساحل زیبا و دارا بودن بیشترین طول نوار مرزی در استان بوشهر ،به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت از جمله شناکردن تبدیل شده است.

شنا تفریح و ورزشی است که در فصل‌های گرم سال طرفداران زیادی در ساحل این بندر دارد و هر ساله تعداد زیادی از مردم این شهرستان و همچنین هموطنانی که به این شهرستان سفر می کنند، دل به دریا می زنند اما این لذت ، بدون رعایت‌ کردن نکات ایمنی می‌تواند به بدترین خاطره زندگانی افراد تبدیل شود.

بی توجهی به نکات ایمنی در هنگام شنا در خارج از محدوده‌های مجاز و آشنا نبودن به فن شنا همه ساله باعث غرق‌شدگی و جان‌ باختن تعداد قابل توجهی در کشور و حتی شهرستان گناوه شده است که لازمه پیشگیری و کاهش چنین اتفاقاتی، لزوم استقرار نجات غریق در این بندر با حجم بالای گردشگر به عنوان یک مطالبه جدی بسیار ضرورت دارد.

ناجی غریق ، شناگران متخصصی هستند که در هر مکانی که مردم شنا می‌کنند فعالیت دارند و می دانند چگونه فردی را که در حال غرق شدن است یا در حین شنا آسیب دیده است نجات دهند.

اهمیت کار ناجی غریق، از کار یک پزشک که برای جان انسان تلاش می کند، کمتر نیست و جای خالی آن در ساحل گناوه از زیباترین ساحل کشور سال‌ها بخوبی نمایان و هویدا است.

باتوجه به اینکه شغل بخشی از مردم گناوه به دریا وابسته بوده است و این را باید در کنار ناآشنایی اکثریت گردشگران و حتی برخی از اهالی این منطقه ساحلی با فن شنا اضافه کرد، به این نتیجه خواهیم رسید اگر نجات غریق به همراه دیگر امکانات و تجهیزات وجود داشته باشد، غرق شدگی و فوتی ناشی از آن کمتر شاهد خواهیم بود.

ضرورت استقرار نجات غریق در ساحل گردشگرپذیر بندرگناوه

در حالی که اغلب بنادر شمالی کشور، دارای ایستگاه نجات غریق هستند اما بندر گناوه از آن محروم مانده است و می طلبد که در این زمینه همت و تلاش مضاعفی توسط مسئولان مربوطه انجام شود تا با استقرار آن شاهد حوادث ناگوار در این نقطه نباشیم.

در پی یک حادثه غمبار که ماه گذشته سه نوجوان از اهالی شهرستان گناوه در هنگام شناکردن دچار حادثه غرق شدگی در دریا شدند و جان خود را از دست دادند،استقرار نجات غریق می توانست به نجات آنها کمک شایانی کند.

درپی این حادثه اندوهگین، مردم از نحوه امداد رسانی انتقادهایی روا داشتند و معتقد بودند که اگر ناجی غریق وجود داشت ، شاهد داغ‌دار شدن این خانواده‌ها نبودیم.

تشکیل تیم غریق حرفه‌ای، استقرار دائم ایستگاه نجات غریق و برپایی دوره های آموزشی راهکاری اثرگذار برای پیشگیری از حوادث ناگوار در ساحل بندر گناوه است که باید در اولویت مسئولان مربوطه قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: باتوجه به طولانی بودن ساحل این بندر امکان نظارت و کنترل افرادی که در این محدوده شنا می‌کنند سخت و دشوار است اما نیازمند به استقرار ناجی غریق است و در نقاط شلوغ بیشتر احساس می‌شود.

سیف الله غلامی افزود: در قانون مسئولیت استقرار ناجی غریق مشخص شده است و بر عهده این اداره نیست.

ضرورت استقرار نجات غریق در ساحل گردشگرپذیر بندرگناوه

وی تصریح کرد: استقرار ناجی غریق در ساحل طولانی این شهرستان که ضریب ایمنی ندارد از ضروریات است که امیدواریم با همت مسئولان هرچه زودتر محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: این اداره در ایام نوروز بلحاظ حجم گسترده گردشگران ، اقدام به برپایی پایگاه امداد و نجات دریایی می کند.

سه نقطه ساحل برای احداث محل ناجی غریق جانمایی شد

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: باتوجه به اینکه استقرار ناجی غریق در ساحل گردشگرپذیر این بندر بسیار ضروری بوده، پیگیری های لازم در این زمینه با حمایت فرماندار و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و مشارکت یک نیکوکار به عمل آمد و نتیجه بخش بود.

کاظم فتحی افزود: در این ارتباط یک خیر آمادگی خود را برای احداث جایگاه محل ناجیان غریق در ساحل تقبل کرده است و تاکنون با همکاری دستگاه‌های مربوط محل آن جانمایی شده است.

وی گفت: احداث این جایگاه در سه نقطه مهم و شلوغ ساحل این بندر، به همراه امکانات و تجهیزات لازم با همت و مساعدت یک خیر به زودی آغاز شود.

رئیس اداره ورزش وجوانان بیان کرد: این اداره نیز در زمینه تامین نیروی انسانی آموزش دیده برای استقرار در ایستگاه‌های نجات غریق آمادگی لازم دارد.

ساحل زییا و ماسه ای گناوه از نقاط گردشگرپذیر این شهرستان در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha