دیپلماسی عزتمندانه موجب آزادسازی ۲۵ میلیارد دلار از منابع ایران شد

تهران- ایرنا_ عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب در مجلس ضمن قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی گفت: دیپلماسی عزتمندانه باعث آزادسازی ۲۵ میلیارد دلار از منابع ایران شده که به کشور بازگردانده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز - سه شنبه ۲۸ شهریورماه - مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادی دو تن از زندانیان ایرانی در روز گذشته اظهار داشت: در راستای آزادی زندانیان ایرانی دست نیروهای امنیتی را می‌بوسیم.

وی ادامه داد: درخواست می شود زندانیان آزاد شده شکنجه‌هایی که متحمل شده اند را روایت کرده و آنها را به صورتی کتابی دربیاورند تا این موارد در تاریخ به یادگار بماند و مشخص شود که برای آنها چه اتفاقی افتاده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس اضافه کرد: تفاوت بین دیپلماسی التماسی و دیپلماسی عزتمندانه در این است که یادآوری می شود در دولت گذشته در بحث مذاکرات وقتی موضوعات را با التماس پیش می‌بردند مسئولان وقت توانستند تنها یک میلیارد دلار منابع را آزاد کنند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: آنچه که در دیپلماسی عزتمندانه مدنظر است اینکه ۲۵ میلیارد دلار از منابع ایران آزاد و به کشور بازگردانده می‌شود البته بر اساس آنچه که گفته شده ۶ تا ۷ میلیارد دلار از این منابع به حساب‌های واسط واریز شده است.

وی ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و فراجا بیان کرد: از کسانی که در این بخش زحمت کشیده‌اند تا آرامش و امنیت در کشور برقرار شود، قدردانی می کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha