تولید تجهیزات خاص صنایع به همت دانش بنیان‌ها

تهران - ایرنا - متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید تجهیزات صنعتی پیشرفته کشور، ضمن تامین نیاز تحریمی برخی از تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی را در کشور تولید و تجاری‌سازی کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا فاضلی مدیرعامل شرکت اشکان تجهیز اسپادانا درمورد تولیدات این شرکت درزمینه تجهیزات پیشرفته مورد نیاز صنایع اظهار داشت: کشور در شرایط تحریم نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد و تصمیم گرفتیم در جهت رفع نیازهای مهم صنعت کشور در برخی زمینه ها تجهیزات خاص بسازیم.

وی به تولید و تجاری‌سازی راکتورهای همزن‌دار تحت فشار اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین کاربرد و وظیفه این نوع راکتورها، ایجاد بستر مناسب برای انجام واکنش‌های شیمیایی و متناسب با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده است تا محصول مورد نظر ایجاد شود.

این فناور همچنین از طراحی و تولید کوپلینگ های مغناطیسی خبر داد و ادامه داد: تجهیزات کوپلینگ برای انتقال گشتاور از یک شفت یا الکتروموتور به کار می‌روند و در انتقال مایعات کاربردهای گسترده‌ای دارند.

فاضلی به سایر تجهیزات و دستگاه‌های تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین این تجهیزات می‌توان به اتوکلاوهای صنعتی، بیوراکتورها و میکسرهای ۲ پروانه‌ای سیاره‌ای اشاره کرد که به طور عمده در صنایع مختلفی از جمله آزمایشگاهی، دارویی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه بدون برخی از این تجهیزات، فعالیت های خاص که نیاز به دما و فشار و سرعت بالا داشته باشند امکان پذیر نیست، افزود: مهم‌ترین حوزه‌های کارکردی این تجهیزات را می‌توان صنایع نفت و پتروشیمی، شیمیایی، رنگ و رزین و چسب، سیمان و فولاد، پزشکی، شیشه، کامپوزیت، لاستیک، پلیمر و صنایع آزمایشگاهی دانست.

مدیرعامل شرکت اشکان تجهیز اسپادانا درمورد مزایای رقابتی تجهیزات ساخت این شرکت هم اظهار داشت: نمونه‌های مشابه خارجی این دستگاه‌ها با قیمت‌های خیلی بالا و بدون خدمات پس از فروش و گارانتی وارد می شوند اما دستگاه‌های ساخت این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی یک‌ساله، به طور سفارشی و در تعامل با خریداران ساخته می‌شوند.

فاضلی ادامه داد: ماهیت این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که باید با مشتریان جلسات فنی برگزار کرد و به‌طور سفارشی طراحی و ساخته شوند تا ضمن این‌که نیاز آن‌ها برطرف می‌شود، از هزینه بیش از حد جلوگیری شود.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وی همچنین به امکان سفارشی سازی مطابق نیاز مشتری و قیمت کمتر نسبت به نمونه های خارجی به عنوان سایر مزایای رقابتی این محصولات اشاره کرد و افزود: این شرکت دانش‌بنیان برای شش نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده و کمکی درخور توجه را به‌طور غیر مستقیم به چرخه خدمات صنعتی کشور داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha