آزادسازی پول‌های بلوکه ایران نتیجه سیاست خارجی دقیق و غیراحساسی دولت است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران نتیجه سیاست خارجی دقیق و غیراحساسی دولت سیزدهم است، اقدامی که دولت‌های قبل با وجود گفت‌وگوهای بسیار با آمریکا در این مهم ناکام ماندند.

ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا و آزادسازی پول‌های بلوک شده ایران اظهار داشت: آزاد سازی پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم مصداق بارزی است مبنی بر اینکه دیپلماسی التماسی که دولت‌های گذشته در دستور کار داشتند، کارساز نبوده بلکه دیپلماسی عزتمندانه جوابگو است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت‌های گذشته وزیر امورخارجه با همتای آمریکایی خود ساعت‌های زیادی را به ملاقات و گفت وگو گذراند و با وجود این میزان ارتباط، دولت قبل نتوانست پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را آزاد کند و در این کار مهم ناکام ماند.

رضایی تصریح کرد: دولت سیزدهم با در پیش گرفتن دیپلماسی معتدل، عزتمندانه، دقیق و غیراحساسی در سیاست خارجی و مبنا قرار دادن حکمت و مصلحت توانست حقوق ملت ایران اسلامی را پس از سال ها پس بگیرد.

وی درباره دورنمای بهبود روابط دو کشور جمهوری اسلامی و آمریکا عنوان کرد: با توجه به وجهه نامناسبی که آمریکایی‌ها از خود به نمایش گذاشتند و اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی بررسی می‌کند، همچنین بیانیه مداخله جویانه‌ای که رییس جمهور آمریکا در سالگرد اغتشاشات منتشر کرد، نشان می‌دهد که مذاکرات ما با غرب به ویژه آمریکا در حوزه برجام به سامان نخواهد رسید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی طیف تندرو آمریکایی‌ها در این کشور جان گرفت و به نظر می‌رسد باید از برجام دل بکنیم، موضوعی که دولت سیزدهم به خوبی بر آن واقف است و به سمت خنثی سازی تحریم‌ها گام بر می‌دارد.

رضایی با اشاره موفقیت‌های دولت سیزدهم در سیاست خارجی و دیپلماسی گفت: عضویت در سازمان‌های جهانی نظیر شانگهای و بریکس و موفقیت‌هایی که این دولت در دیپلماسی با دیگر کشورها کسب کرده، قابل قیاس با دولت‌های قبل نیست. اما منتظریم این موفقیت‌ها در سفره مردم هم دیده شود و به این موضوع خوشبین هستیم که در ماه‌های آینده اتفاق‌های خوبی برای مردم رخ دهد.

سفر رییس جمهور به آمریکا، روشنگری به جهان درباره مواضع ملت انقلابی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفر رییس جمهور به نیویورک به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کرد: این سفر از دو جنبه اهمیت دارد که نخست اعلام مواضع به حق و رسمی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در این شرایط که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک غرب قرار دارد، سفر آیت الله رییسی به آمریکا اعلام مواضع ملت شریف انقلابی ایران است که بسیار با اهمیت است چراکه بسیاری از کشورها از آنچه که در ایران می‌گذرد درک متفاوتی دارند و روشنگری در این زمینه ضروری است.

رضایی تاکید کرد: بخش دوم سفر به دیدارها و ملاقات‌های دو جانبه با سران سایر کشورها مربوط است که منافع اقتصادی و سیاسی ملت ایران در آن وجود دارد و از این ظرفیت در بازه محدود می‌توان برای مدت زمان طولانی بهره برداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا تمام سران کشورهای دنیا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گردهم آمده اند و تعامل جمهوری اسلامی ایران با این کشورها سبب ارتقاء عرصه سیاست خارجی کشور خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha