صعود رحمان به نیمه‌نهایی؛ حسرت گلیج در ثانیه‌های پایانی

تهران- ایرنا- رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با صعود رحمان عموزاد به نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم و شکست حسرت‌بار مجتبی گلیج مقابل قهرمان جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم همراه شد.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان نخستین مرحله از انتخابی المپیک پاریس روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه در بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود.

این پیکارها امروز (دوشنبه) با برگزاری رقابت‌های دو وزن ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کیلوگرم در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد در حال پیگیری است.

رحمان عموزاد خلیلی در نخستین دیدار خود در وزن ۶۵ کیلوگرم یانیس مادی از کومور را ۱۰ بر صفر شکست داد. این کشتی‌گیر در مرحله بعدی نیز توانست با نتیجه ۱۲ بر صفر با امتیاز عالی استفان کومان از رومانی را شکست داده تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

او در این مرحله با نیکولاس بونه لی آمریکایی به رقابت پرداخت که با برتری ۷ بر ۴ مقابل او به برتری رسید. او باید در نیمه‌نهایی با نماینده مجارستان کشتی بگیرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم بنجامین هانیس از ایتالیا را ۸ بر ۲ شکست داد. دارنده برنز جهان در مرحله بعدی نیز موفق شد ایشیگورو از ژاپن را با نتیجه ۱۱ بر یک شکست دهد. این کشتی‌گیر در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف عبدالرشید سعداله‌یف کشتی‌گیر پرافتخار روس‌ها رفت که با وجود ارائه کشتی زیبا و قابل تحستین، در نهایت شکست خورد.

گلیج باید منتظر حضور رقیب خود در فینال این وزن باشد تا بتواند برای کسب برنز در جدول شانس مجدد رقابت خود را آغاز کند. گلیج در حالی با نتیجه ۴ بر ۲ جلو بود در ۱۳ ثانیه پایانی، ضربه فنی شد و شکست خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha