آغاز توزیع رایگان نوشت‌افزار و سبد کالا توسط نیکوکار گنبدی + فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - طرح توزیع رایگان نوشت افزار و بسته معیشتی (سبد کالا) بین دانش آموزان نیازمند گنبدکاووس توسط «محمد شهرکی» از نیکوکاران این شهرستان مرزی و رییس مجمع خیرین گلستان در آستانه سال تحصیلی جدید، هفته دفاع مقدس، آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و هفته وحدت با شعار «مهر محمدی» در نقاط مختلف این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که روز دوشنبه در دبستان ابتدایی روستای «فیضیه یک» از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس برگزار شد، ۴۰ دانش آموز دختر و پسر این روستا برای یازدهمین سال متوالی علاوه بر کیف مدرسه و بسته نوشت افزار، یک بسته معیشتی هدیه گرفتند.

روستای فیضیه یک در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز شهر گنبدکاووس واقع است و دبستان این روستا توسط محمد شهرکی درسال ۱۳۹۱ ساخته شده و از آن سال تاکنون این نیکوکار هرسال در آستانه سال جدید تحصیلی و برخی اعیاد ملی و مذهبی به تمامی دانش آموزان مدرسه احداثی خود بسته لوازم التحریر و سبد کالا اهدا می‌کند.

«کیف و لوازم التحریر شامل چند جلد دفتر، چند عدد مداد و خودکار، پاک کن، مداد تراش و یک بسته مداد رنگی» به همراه یک کیسه برنج ۱۰ کیلوگرمی، یک کارتن قند سه کیلوگرمی، ۲ بطری روغن خوراکی، یک قوطی رب گوجه فرهنگی و ۲ بسته ماکارونی» هدیه محمد شهرکی به دانش آموزان روستای فیضیه یک گنبدکاووس بود.

توزیع افزون بر ۱۶۰ هزار بسته‌ معیشتی بالاخص در ۲ سال همه‌گیری ویروس کرونا، کمک به ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، حضور جهادی در قالب تیم‌های عمرانی و پزشکی برای کمک به جبران کمبودها و محرومیت‌ها، مدرسه سازی و اهدای سالانه افزون بر ۱۰ هزار بسته نوشت افزار به دانش آموزان نیازمند استان‌های کمترتوسعه یافته کشور، آزادی هفت هزار زندانی جرائم غیر عمد مالی و ۳۶ زندانی محکوم به قصاص، برقراری صلح و سازش بین ۷۰ هزار نفر، راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در ۳۱ استان کشور، ساخت مرکز درمانی و توانبخشی هلال احمر گنبدکاووس، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و پیشگامی جهت ارسال کمک‌های مومنانه برای حادثه دیدگان از بلایای طبیعی در سراسر ایران اسلامی بخشی از اقدامات خیرخواهانه محمد شهرکی است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم در سخنانی با قدردانی از محمد شهرکی در انجام امور خیر بالاخص توزیع نوشت افزار و بسته حمایتی به دانش آموزان نیازمند روستای فیضیه یک گفت: این خیر بزرگوار کشوری که همواره پیشگام در انجام کارهای خیر و دستگیری از نیازمندان است، مایه افتخار برای مردمان این شهرستان می‌باشد.

عراز مراد مغربی قوجق افزود: کمک به تحصیل دانش آموزان و جلوگیری از ترک تحصیل آنها از اقدامات ارزشمند است که سایر نیکوکاران هم می‌توانند به این بخش ورود کنند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس هم در این مراسم بابیان اینکه دانش آموزان امروز مسوولان و آینده سازان ایران اسلامی هستند، گفت: کمک به تحصیل آنها از بهترین صدقات جاریه است که محمد شهرکی به خوبی آن‌را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام روح الله رجنی از دانش آموزان این مدرسه هم خواست با درس خواندن و طی‌کردن مدارج عالی تحصیلی، فرد مفیدی برای جامعه باشند و پاسخ خوبی به کمک‌های نیکوکار گنبدی بدهند.

رییس مجمع خیرین گلستان هم در این مراسم، کمک به دانش آموزان نیازمند را یک وظیفه انسانی دانست و گفت: خداوند را شکر می‌کنم که فرصت خدمت و کمک به مردم را به من داده است.

محمد شهرکی باتاکید برضرورت ترویج بیشتر فرهنگ کمک به هنموع در بین افراد جامعه افزود: در شرایط فعلی اقتصادی و معیشتی مردم، نیکوکاران باید بیشتر در کنار دولت باشند و به مردم نیازمند کمک کنند.

وی اضافه کرد: روستاهای کم برخودار زیادی در منطقه گنبدکاووس و استان گلستان داریم که خیرین می‌توانند برای رفع نیازهای اهالی آن ورود کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در آموزه‌های دینی کمک و انفاق به نیازمندان و دستگیری از آنها مورد تاکید قرار دارد.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: محمد شهرکی از نیکوکاران استان گلستان و گنبدکاووس است که همواره و در مناسبت‌های مختلف از نیازمندان دستگیری کرده و اقدامات عام المنفعه زیادی انجام می‌دهد.

همچنین حجت الاسلام سیدخلیل صفی حسینی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل امور عشایری گلستان نیز در این مراسم از تلاش نیکوکاران استان بالاخص محمد شهرکی به نیکی یاد کرد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha