۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85231499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تولید خاویار در لرستان به ۱۵ تن افزایش می یابد

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 85231499
ظرفیت تولید خاویار در لرستان به ۱۵ تن افزایش می یابد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: سالانه ۵۰۰ کیلوگرم خاویار در لرستان تولید می شود که طبق یک برنامه زمان بندی شده تا چهار سال آینده این رقم به ۱۵ تن افزایش خواهد یافت.

"کیارش بیرانوند" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پنج مجتمع تولید ماهیان خاویاری در استان لرستان فعال است که سالانه ۱۵۰ تن گوشت و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار از این مزارع تولید و روانه بازارهای فروش می شود.

وی با اشاره به در دست احداث بودن سه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در استان، افزود: ۲ مجتمع از این تعداد در شهر "درب گنبد" کوهدشت و یک مجتمع بزرگ نیز در شهر "سپیددشت" در حال احداث است.

مدیرکل شیلات لرستان در خصوص مجتمع پرورش ماهی خاویاری "سپیددشت" تصریح کرد: این مرکز، یکی از بزرگترین پروژه های آبزی پروری سطح کشور است که سال ۹۴ در زمینی به مساحت بیش از ۹ هکتار احداث شده و با بهره برداری و آغاز به کار، توان تولید سالانه ۲ هزار تن گوشت خاویار و ۱۰ تن خاویار را به تنهایی برای استان خواهد داشت.

بیرانوند تصریح کرد: پیش بینی ها بر این است که این مجتمع های در دست احداث ظرف مدت چهار سال آینده به مرحله بهره برداری و تولید برسد و استان لرستان به یکی از قطب های تولید خاویار کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اشتغال یک هزار نفری مجتمع های در دست احداث برای استان لرستان، افزود: بیش از سه هزار تن ماهی خاویاری و ۱۵ تن خاویار با بهره برداری از این مجتمع ها به ظرفیت تولید استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به ظرفیت کم نظیر استان در تولید ماهیان سردآبی و گرمابی، عنوان کرد: هم اکنون سالانه حدود ۳۲ هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود که ۲۶ هزار تن از این مقدار سردآبی و ۶ هزار تن نیز ماهیان گرمابی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha