پیروزی‌های دولت در سیاست خارجی با بهره‌گیری از خط مشی قانون اساسی چشمگیر است

تهران- ایرنا- نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا مجبور است شروط ایران را بپذیرد، گفت: دولت سیزدهم با بهره‌گیری از خط مشی‌های مبتنی بر قانون اساسی که رهبر انقلاب تعیین می‌کنند به پیروزی های قابل توجهی دست پیدا کرده است.

عباس مقتدایی خوراسگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره "تبادل زندانیان ایران و آمریکا" تصریح کرد: آمریکا مجبور است شروط ایران را بپذیرد زیرا ایران متکی به درون است و تجربه کار با آمریکا را در طول سال های گذشته که مبتنی بر نقض پیمان آمریکا بوده، به دست آورده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از تجربیات دولت های قبلی بهره گرفته است، خاطرنشان کرد: به آمریکایی ها گفته ایم اول آنها زندانیان ایرانی را آزاد کنند پس از آن ایران اقدام خواهد کرد، این نقطه اتکای کشوری است که می‌تواند مدعی ابر قدرتی در جهان را اینگونه سر جای خود بنشاند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر آنکه پیروزی های حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم چشمگیر است، اظهار کرد: آیت الله رئیسی و تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم به لحاظ بهره گیری از خط مشی های مبتنی بر قانون اساسی که رهبر انقلاب آنها را تعیین می کنند توانسته به پیروزی های قابل توجهی دست پیدا کند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته و امید است که امروز شاهد وصول دارایی‌های خود از کره جنوبی باشیم.

وی گفت: بر همین اساس است که در همین روز تبادل زندانیان هم انجام می‌شود و ۵ زندانی شهروند ایرانی از زندان های آمریکا آزاد می‌شوند. البته ۲ نفر از این تعداد به ایران باز خواهند گشت و یک نفر هم به کشور ثالثی نزد خانواده‌ خود می‌رود و ۲ نفر دیگر هم اظهار تمایل کردند که در آمریکا همچنان حضور داشته باشند و متقابلا ۵ زندانی هم به آمریکا تحویل داده خواهد شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha