۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85231029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| بررسی وضعیت بازار نوشت افزار در ایلام؛ رونق بازار و استقبال مردم

ایلام - ایرنا - این روزها در آستانه سال تحصیلی جدید بازار خرید و فروش نوشت افزار در استان ایلام حسابی گرم شده است، بیشتر خانواده ها مشغول خرید نوشت افزار برای دانش آموزان خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گزارش های میدانی حاکی از آن است خانواده های ایلامی از بازار نوشت افزار استقبال خوبی دارند، اکثر فروشنده ها نیز با قیمت منصفانه محصولات خود را به فروش می رسانند.

تعدادی از خانواده ها خریدهای زیادی دارند، تعداد دیگر میزان کمتری، اکثر مردم از وضعیت قیمت ها راضی هستند، تعدادی هم قیمت های کنونی را گرانی می دانند.

یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال قیمت های نوشت افزار نسبت به سال گذشته افزایش کمی یافته و بر همین اساس خریدها نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

"محمد عباسی" بیان کرد: بیشتر از مغازه ها و فروشگاه هایی که دارای قیمت متعارف و منصف هستند، نوشت افزار خریداری می کنیم.

افزایش ۳۰ درصدی بعضی از قیمت های نوشت افزار

یکی از فروشنده های نوشت افزار در شهر ایلام نیز اظهار کرد: قیمت ها نسبت به سال گذشته در بعضی از موارد ۳۰ درصد افزایش یافته و در بعضی از موارد اصلا افزایش قیمت وجود نداشته است.

"غلام تیموری کیا" بیان کرد: این افزایش قیمت بیشتر شامل نوشت افزار فانتزی است، سایر محصولات به قیمت مصوب به فروش می رسد که افزایشی نداشته است.

وی بیان کرد: خانواده ها از خرید نوشت افزار استقبال خوبی دارند ولی از سال های گذشته میزان استقبال مردم از خرید نوشت افزار کمتر است.

نظارت مستمر بر بازار نوشت افزار ایلام

معاون بازرسی سازمان صمت استان ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از پانزدهم شهریورماه امسال طرح تشدید نظارت بر بازار نوشت افزار استان ایلام توسط بازرسان سازمان کلید خورده است.

"مهدی کاکاخانی" بیان کرد: تاکنون ۱۵ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی نوشت افزار در استان ایلام تشکیل شده و طرح تشدید نظارت بر بازار نوشت افزار تا پانزدهم مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم از طریق سامانه ۱۲۴ با بازرسان سازمان صمت در مورد تخلفات احتمالی همکاری کنند، افزود: گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و...از مصادیق بارز تخلف است.

معاون بازرسی سازمان صمت استان ایلام عنوان کرد: ۱۵ تیم بازرسی در استان ایلام بر بازار نوشت افزار نظارت دارند.

به گزارش ایرنا، امسال بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموزان ایلامی در یک هزار و ۲۵۰ فضای آموزشی حضور دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha