۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85230865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیدواری آمریکا برای بهبود روابط با چین قوت گرفت

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85230865
امیدواری آمریکا برای بهبود روابط با چین قوت گرفت

تهران-ایرنا- مشاور امنیت ملی آمریکا دیدارهای محرمانه‌ای با وزیر خارجه چین در کشور اروپایی مالت برگزار کرده است که گفته می‌شود امیدواری‌ها برای برقراری ارتباط مجدد دو کشور را افزایش داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از ان‌بی‌سی، به گفته دو مقام آمریکایی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در اروپا مخفیانه با وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار کرد که گامی مهم در تلاش‌های واشنگتن برای ترمیم روابط تیره خود با چین است.

به گفته یکی از این مقامات، این دو سیاستمدار روزهای شنبه و یکشنبه در مالت جلساتی محرمانه داشتند و درباره روابط خود با عنوان حفظ خطوط باز ارتباط بحث کردند.

گفته می‌شود این جلسات زمینه دیدار جو بایدن و شین جین پینگ را فراهم کرده و واشنگتن امیدوار است پائیز امسال بتواند با دیدار قابل انتظار روسای دو جمهور روابط خودش را با پکن بهبود بخشد.

بعد از انفجار بالن اطلاعاتی چین بر فرار آسمان آمریکا روابط دو کشور تقریباً قطع شده است و هیچ گفت وگویی بین بایدن و پینگ از آن زمان اتفاق نیفتاده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گفت که انتظار می‌رود روسای جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک جلساتی مشترک داشته باشند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که هان ژنگ، معاون رئیس جمهور چین در این مجمع شرکت خواهد کرد. وی گفت بعید است ملاقاتی بین مقامات دو کشور رخ دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha