تشکیل میز فرهنگی ایران و ترکمنستان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

تهران- ایرنا- سفیر ترکمنستان در ایران در راس یک هیات دیپلماتیک و فرهنگی با حضور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با رئیس انجمن دیدار و گفت و گو کرد.

محمود شالویی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر ترکمنستان در ایران گفت: از یک قرن پیش تا کنون انجمن در پاسداشت مفاخر فرهنگی، چاپ آثار آنها و البته در ساخت و مرمت آرامگاه ها و ابنیه تاریخی و فرهنگی ایران فعالیت مستمر و قابل توجهی داشته است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اضافه کرد: انجمن در دو سطح ملی و بین المللی به پاسداشت مفاخر علمی، فرهنگی، دینی، ادبی و... اهتمام دارد و تا کنون با بسیاری از کشورهای دوست و همسایه ایران برنامه های مشترک برگزار کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مدیران و مسئولان فرهنگی کشور ترکمنستان برنامه های مشترک فرهنگی میان دوکشور از جمله بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ایرانی – ترکمن به زودی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شود.

شالویی تأکید کرد: از سال گذشته در انجمن میز تاجیکستان به پیشنهاد سفیر محترم این کشور دایر شده است و امیدواریم با همکاری سفارت محترم ترکمنستان، میز فرهنگی و هنری این کشور نیز در انجمن تشکیل شود تا مبنایی برای فعالیت های مشترک میان دو کشور ایران و ترکمنستان باشد.

تشکیل میز فرهنگی ایران و ترکمنستان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

کشور ترکمنستان از پیشنهادات انجمن در پاسداشت مفاخر استقبال می‌کند

احمد قربان‌اف با اشاره به آشنایی قبلی خود با انجمن و فعالیت های آن گفت: همکاری های مشترک میان دو کشور دوست و همسایه یعنی ایران و ترکمنستان را به فال نیک می گیریم، چرا که چهره های مهم و تأثیرگذار فرهنگی و ادبی دو کشور فراوان اند و این مهم می تواند زمینه همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور را در عرصه وسیعی فراهم آورد.

سفیر ترکمنستان در ایران تأکید کرد: کشور ترکمنستان از پیشنهادات انجمن در پاسداشت مفاخر، چاپ آثار مشاهیر فرهنگی و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی میان دو کشور استقبال می کند و آمادگی دارد فرصت های مشترک در فعالیت های پیش رو را بررسی و اجرائی کند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برخی از آثار منتشر شده از سوی انتشارات انجمن را به سفیر ترکمنستان در ایران اهدا کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha