۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85230570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعات ارتقای  ۴۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان  اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع بیش از یک‌هزار و ۷۶۰ کیلومتر مسیرهای نیازمند ارتقا به یک درجه بالاتر در این استان، ۴۶۰ کیلومتر به عنوان اولویت اول برای ارتقا شناسایی شده اند که فرآیند مطالعات آنها آغاز شده است.

به گزارش ایرنا ،روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از علیرضا قاری قرآن افزود: بیش از یک‌هزار و ۷۶۰ کیلومتر دیگر از مسیرهای استانی نیاز به ارتقا دارد که براساس ضریب ترافیکی ۴۶۰ کیلومتر از محورهای سطح استان اصفهان به عنوان اولویت اول برای ارتقا شناسایی شده و فرآیند مطالعات آنها آغاز شده است.

به گفته وی، یکهزار و ۲۸ کیلومتر از این راه‌ها در اولویت دوم و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت سوم قرار دارد که در سال‌های آینده باید به آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: با اقدامات به عمل آمده در زمان حاضر معادل ۸۵ درصد محورهای مواصلاتی بین استانی اصفهان به صورت چهار خطه به اتمام رسیده و مسیرهای باقیمانده نیز در دستور کار است ‌که در حال احداث و یا در شرف برگزاری مناقصه هستند، همچنین بخش عمده‌ای از محورهای اصلی بین شهرستانی نیز انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در راه‌های این استان شناسایی شده است، گفت: ۱۷۱ کیلومتر راه در قالب ۲۷ قرارداد راه‌سازی در سطح استان اصفهان با هدف حذف نقاط پرحادثه و توسعه راه ها، در حال احداث است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های به عمل آمده در سال جاری برای ساخت و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان اصفهان ، اضافه کرد: این اداره کل در صورت تأمین منابع مالی، ظرفیت احداث سالانه، ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سطح استان اصفهان را دارد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حوزه مهندسی و ساخت وظیفه احداث باند دوم جاده‌ها را بر عهده دارد که به صورت بزرگراهی ارتقا می‌یابند؛ همچنین نظارت بر ساختمان‌های دولتی و مطالعه و طرح محورهایی که قرار است از ۲ خط به چهار خط ارتقا یابند را در دستور کار قرار داده است.

استان اصفهان با ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود، همچنین بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می گذرد، از این رو ساخت و ارتقای راه‌های استان اصفهان در اولویت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha