۳۵ هزار مترمربع به فضای آموزشی آذربایجان‌غربی افزوده شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان با افتتاح ۴۶ پروژه آموزشی جدید همزمان با افتتاح سراسری ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور افزوده شد.

به گزارش ایرنا، قهرمان رحمانی روز یکشنبه در نشست سراسری مدیران و آیین افتتاح متمرکز ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور که به صورت وبینار برگزار شد، افزود: سهم آذربایجان غربی ۴۶ مدرسه با ۲۵۰ کلاس درس و با اعتبار هزینه شده پنج هزار میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: از جمله این مدارس می توان به بزرگترین هنرستان در شمال غرب کشور در ارومیه و همچنین اولین مدرسه سبز خیّری در سطح کشور که در شهرستان مهاباد احداث شده و به بهره برداری می‌رسد، اشاره کرد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اظهار کرد: از این مدارس ۵۹ درصد آن به صورت تمام خیّری و مشارکتی احداث شده و حدود هشت هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار خواهد داد.

۳۵ هزار مترمربع به فضای آموزشی آذربایجان‌غربی افزوده شد

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی استاندار آذربایجان غربی باعث شده تا اعتبارات خوبی برای استان تخصیص یابد، ادامه داد: فراهم کردن بستر آموزشی برای دانش آموزان موضوعی است که در راستای رعایت عدالت آموزشی انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین بیان کرد: سال جدید تحصیلی را با شعار «مدرسه قوی ایران قوی» آغاز کرده و با تکیه بر همکاری جهادی تلاشگران عرصه علم و جهاد ادامه خواهیم داد.

علی مطهری با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اضافه کرد: در تقارن هفته دفاع مقدس با ایام آغازین سال تحصیلی با برنامه های متنوع و شایسته، یاد و نام جانفشانی های همه شهدای معزز به ویژه شهدای فرهنگی را گرامی خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا این نشست در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرکت مدیران برگزار شد که نقش آفرین در تحقق تحول در آموزش و پرورش هستند.

آذربایجان غربی دارای پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه است و نیازمند پنج هزار کلاس درس جدید برای جبران کمبود سرانه آموزشی است.

این استان در سال تحصیلی جاری طبق پیش بینی ها ۷۰۰ هزار دانش آموز با ۴۲ هزار فرهنگی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha