یک ماه پذیرایی ملت و دولت عراق از زائران حسینی توفیق الهی است

تهران- ایرنا- رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) همزمان با آغاز ربیع‌الاول پیامی برای نخست وزیر عراق فرستاد و برای یک ماه پذیرایی ملت و دولت مهربان و مهمان‌نواز این کشور از زائران ایرانی تشکر کرد.

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی اهل بیت(ع) آیت الله محمدحسن اختری با ارسال نامه‌ای برای محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، از زحمات دولت، ملت، آستان های مقدس و مؤسسات خدماتی کشور عراق برای یک ماه خدمت به زوار امام حسین(ع) در اربعین، امیرالمؤمنین(ع) در ۲۸ صفر و نیز دیگر ائمه اطهار مدفون در این کشور تشکر کرد.

در نامه مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا به نخست وزیر عراق آمده است: با پایان یافتن ماه صفر سال ۱۴۴۵ که همراه با خلق مجدد حماسه‌های بی‌نظیر مردم عراق در استقبال از زوار میلیونی عتبات عالیات بود، لازم می‌دانم - چنانچه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی مرجع عالی‌قدر، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله) تشکر کردند- این بنده نیز به نوبه خود مراتب قدردانی‌ خویش و اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) را به جنابعالی و مردم شریف عراق اعلام و ابراز نمایم.

اختری افزود: از روزهای ابتدایی ماه صفر، میلیون‌ها انسان عاشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مناطق مختلف جهان، عراق، ایران، شبه قاره هند، کشورهای آفریقایی و آسیایی و عربی و غربی، برای زیارت به سوی کربلای معلی -میعادگاه عشق و ایثار و مقاومت- شتافتند. بسیاری از آنان در این موسم به زیارت ائمهٔ اطهار (ع) در نجف اشرف، کاظمین و سامراء نیز مشرف شدند و به ویژه در پایان این ماه، در سالروز مصیبت عظما و جانسوز ارتحال پیامبر اکرم (ص) وصی و برادر او امیرمومنان و خلیفه رسول الله، حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) را در نجف اشرف زیارت نمودند.

یک ماه پذیرایی ملت و دولت عراق از زائران حسینی توفیق الهی است

وی ادامه داد: در طول این یک ماه، مردم مهربان و مهمان‌نواز، دستگاه های دولتی، آستان‌های مقدس، مؤسسات خدماتی و نیروهای نظامی و انتظامی عراق با استقبال صمیمانه و گرم و تلاش شبانه روزی خود، امکانات گوناگون را در اختیار این زائران قرار دادند. استقبال و بدرقه در مرزها، فراهم کردن وسایل حمل و نقل، آب‌رسانی، تأمین برق و گاز، تقدیم صدها میلیون وعده غذایی، خدمات فرهنگی و تبلیغی، تدابیر بهداشتی و درمانی، ایجاد امکانات استراحت در هزاران موکب و حفاظت از امنیت این زائران میلیونی، کار بسیار بزرگ و طاقت‌فرسایی بود که شما و هموطنانتان بر دوش کشیدید.

اختری افزود: این فضیلت بسیار والایی است که خداوند به انسان توفیق دهد تا به زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کند؛ زیرا در روایات آمده است: «... وَ إنَّهُ لَعَلیٰ یَمِینِ‏ الْعَرْشِ‏ مُتَعَلِّقٌ یَقُولُ یَا رَبِّ أنْجِزْ لی ما وَعَدْتَنی وَ إنَّهُ لَیَنْظُرُ إِلیٰ زُوَّارِهِ وَ هُوَ أعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأسْمَاءِ آبائِهِمْ وَ بِدَرَجاتِهِمْ وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَ اللّهِ مِنْ أحَدِکُمْ بِوَلَدِهِ وَ مَا فی رَحْلِهِ وَ إنَّهُ لَیَریٰ مَنْ یَبْکِیهِ فَیَسْتَغْفِرُ لَهُ رَحْمَةً لَهُ وَ یَسْألُ أَباهُ الِاسْتِغْفارَ لَه». بنابراین کسانی که از رفاه، مال، جان و آبروی خود برای کمک به این زائران خرج می‌کنند، در نزد خداوند متعال و معصومان(ع) جایگاه بسیار ارزنده‌ای دارند. پروردگار عالم زحمات و خدمات شما و همهٔ مردم و مسئولین دیار رافدین را مورد قبول درگاه خود قرار دهد؛ و نام همهٔ ما را در دفتر خدمتگزاران به زوار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ثبت فرماید.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر عراق ۱۰ روز پیش در یک کنفرانس خبری در شهر کربلا گفت: مردم عراق در عشق به امام حسین (ع) ممتاز هستند. دولت و نهادهای مدنی و امنیتی در دوره برگزاری راهپیمایی زیارت اربعین برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم همه تلاش و امکانات خود را به کار گرفتند و تمام ظرفیت‌های کشور برای فراهم کردن زمینه مناسب جهت پذیرایی از میلیون‌ها زائر به کار گرفته شد.

وی با قدردانی از نقش بزرگ دولت و نهادهای آن در برگزاری مراسم زیارت اربعین از هیات وزیران به ویژه وزرای برق، بهداشت و صنعت نفت، حمل و نقل و بازرگانی که به نمایندگی از وزرا، او را در سفر به کربلا همراهی کرده‌اند تشکر کرد و گفت: نیروهای امینتی افزون بر کمک به زائران همه امور ریز و درشت را به گونه‌ای رصد می‌کردند که دشمن جرات حرکت در این مسیر نداشت.

شیاع السودانی افزود: سازمان الحشد الشعبی برای اولین بار طرحی یکپارچه ارائه کرد که از گذرگاه‌ها تا رسیدن به شهر مقدس کربلا را شامل می‌شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که از همه استان‌های عراق از جمله اقلیم کردستان در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند، اظهارداشت: تعداد زائران در مراسم اربعین امسال بی‌سابقه است.

آستان مقدس حرم عباس (ع) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کلی زائران اربعین امام حسین (ع) در استان کربلا ۲۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۱۴۶ نفر بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha